משרד הכלכלה ורשות המסים: הקלות בתהליך קבלת ההנחה מארנונה

רשות המיסים החלה לשלוח מסרונים לכלל העסקים שקיבלו מענק, שיבחנו את זכאותם ויגישו בקשה להנחה בארנונה באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים. בעקבות השירות הוגשו כבר כ-5,300 בקשות


12:36 ,18.02.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מהיום עסקים יוכלו להגיש בקשה להנחה בארנונה, ללא צורך בצירוף מסמכים מרשות המיסים. העסקים שיגישו בקשות להנחה בארנונה לא ידרשו לצרף מסמך על הוכחת ירידה במחזור, אלא להשאיר את הפרטים בטופס דיגיטלי באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, אשר ייבדקו ישירות מול נתוני רשות המיסים.

 

על מנת לייעל ולשפר את תהליך קבלת ההנחה בארנונה לעסקים הזכאים, ובעקבות עבודה משותפת של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ורשות המיסים, פושט תהליך הרישום להנחה, ועסקים כעת נדרשים רק לציין את פרטי העסק והרשויות בהן הם משלמים ארנונה שלא למגורים וזכאותם תיבדק ללא צורך בצירוף מסמכים.

 

בימים אלו מעבירה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים לרשויות המקומיות, את רשימות העסקים שהגישו בקשה עד ל-10 בינואר ואושרו על ידי הסוכנות ורשות המסים, והרשויות המקומיות יעניקו לעסקים את ההנחה בארנונה בהתאם לרשימה זו.

 

בסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מציינים כי אמנם חלה עלייה בהיקף הבקשות בחודשים האחרונים, אך מהנתונים עולה, כי היקף העסקים הזכאים להנחה גבוה בהרבה, ועסקים רבים עדיין לא הגישו בקשה לממש את זכאותם לקבלת ההנחה מארנונה. עוד מדגישים בסוכנות, כי גם עסקים שכבר שילמו את הארנונה זכאים להחזר במידה והם עומדים בתנאים.

 

בנוסף, בהמשך לסיכום בין הסוכנות לרשות המיסים, וכחלק מהמאמץ לסיוע לעסקים לממש את הזכאות להנחה על ידי העסקים, רשות המיסים החלה אמש לשלוח מסרונים לכלל העסקים שקיבלו מענק, שיבחנו את זכאותם ויגישו בקשה להנחה בארנונה באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים. בעקבות השירות שהחל כאמור אתמול, הוגשו כבר כ-5,300 בקשות.

 

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים: ״אנו פועלים כל העת לסייע לעסקים הקטנים והבינוניים, ובכלל זה הסיוע בקבלת ההנחה בארנונה כפי שנקבע על ידי הממשלה במסגרת התכנית הכלכלית לסיוע לעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה. בשיתוף פעולה עם רשות המסים, הצלחנו להפוך את התהליך לפשוט מאוד עבור העסקים״.

 

״אני קורא לכלל העסקים שנפגעו מהקורונה וזכאים להנחה, לממש את הזכאות שלהם. כל מה שצריך לעשות בשביל לקבל את ההנחה במידה ואתם עומדים בתנאים, זה להיכנס לאתר של הסוכנות, ולהזין את הפרטים שלו והרשויות. ואנחנו נעביר את הנתונים לרשויות המקומיות שמזכות בהנחה״.

 

ערן יעקב, מנהל רשות המסים: ״רשות המסים ממלאת תפקיד מרכזי ברשת הביטחון הכלכלית לעסקים באמצעות תכנית המענקים, במסגרתה שולמו עד היום  לעסקים שהכנסותיהם נפגעו מההשלכות של נגיף הקורונה, למעלה מ-27 מיליארד שקל. הרשות שמחה להירתם למהלך שיביא להקטנת הבירוקרטיה והנגשת ההנחה בארנונה יחד עם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים״.