נשיא המדינה מבקר באוסטרליה ביחד עם משלחת עסקית בכירה

הנשיא ריבלין החל את ביקורו הרשמי באוסטרליה וישתתף באירועים עסקיים וכלכליים כמו גם מפגשים רשמיים עם משרדי ממשלה מדינתיים ופדרליים. לביקור מצטרפת משלחת חברות ישראליות בתחומי הסייבר, בריאות דיגיטלית, החקלאות והמים


11:17 ,24.02.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא מדינת ישראל מר ראובן (רובי) ריבלין החל את ביקורו ההיסטורי באוסטרליה. הנשיא ישהה במדינה עד לסוף השבוע, 27 בפברואר. הביקור הינו המשך למערכת היחסים החיובית, במיוחד המדינית והכלכלית, השוררת בין שתי המדינות בשנים האחרונות, שהולכת ומתעצמת בהמשך למידת החשיפה, ההזדמנויות העסקיות ולעניין ההולך וגובר של חברות ישראליות בשוק האוסטרלי, במקביל לשותפות שנמצאת במגמת עלייה בין חברות ישראליות עם תאגידים, חברות ומשקיעים מאוסטרליה שמבקרים בישראל.

 

ביקור הנשיא יכלול ביקורים ופגישות בסידני, מלבורן וקנברה בירת אוסטרליה. לביקור תצטרף משלחת עסקית של חברות ישראליות שתתמקד בענפי התעשייה בהם יש לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי מובהק וקיים צורך ועניין משמעותי בתעשיית המקומית: חקלאות מדייקת (Agtech), אבטחת סייבר, בריאות דיגיטלית וטכנולוגיות מים.

 

החלק הכלכלי של הביקור באוסטרליה מובל על ידי הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה באוסטרליה, בשיתוף פעולה עם מכון היצוא הישראלי, משרד החוץ, לשכת המסחר ישראל-אוסטרליה וצוות בית הנשיא.

 

הביקור באוסטרליה יכלול מספר מרכיבים כלכליים, בהם אירועי סמינרים עסקיים ממוקדים בסידני ומלבורן, פגישות עם חברות, תאגידים, גופים ומשרדי ממשלה פדרליים ומדינתיים (NSW, Victoria), ביקורים ופגישות עסקיות B2B מתואמות מראש לחברות הישראליות בתאגידים וחברות אוסטרליות מרכזיות מתעשיות האנרגיה, המכרות, המים, הטלקום, הבנקאות והחקלאות של אוסטרליה.   

 

בשנת 2018 היקף הסחר עם אוסטרליה עמד על 711 מיליוני דולרים אמריקאים (לעומת 704 בשנת 2017), והיצוא הישראלי למדינה עמדה על 528 מיליון דולר. היבוא מאוסטרליה לישראל עמד בשנת 2018 על 183 מיליון דולר אמריקאי. במחצית הראשונה של שנת 2019 נמדד ייצוא ישראלי לאוסטרליה בסך של 250.2 מיליון דולר וייבוא מאוסטרליה בסך של 115.5 מיליון דולר.

 

נציין כי 20 חברות ישראליות רשומות כיום למסחר בבורסה לניירות ערך אוסטרליה ASX ורבות אחרות נמצאת בשלבי בחינה ובדיקת נאותות. בנפרד, אמנה למניעת כפל מס בין המדינות נחתמה, אושררה ונכנסה לתוקף בתחילת ינואר 2020, ועם השקתו של מסלול טיסות ישיר בין תל אביב למלבורן שיתחיל לפעול במאי הקרוב, נראה שיחסי המדינות עומדים לפני קפיצת מדרגה משמעותית הן ביחסים המדיני המעולים, ולא פחות מכך בחיזוק מארג הקשר הטכנולוגי עסקי ואיתה האינטגרציה הכלכלית.