בשורה לצפון: פרויקט האגרו-פודטק הלאומי בקריית שמונה ובגליל יוצא לדרך

בהשקעה של למעלה מ-30 מיליון שקלים, נחנכו מתחם ״שדרת הפודטק״ ומרכז האגרו-טק הלאומי במודל ייחודי שימשוך חברות הייטק ותעסוקה איכותית לאזור


13:48 ,25.06.2026 מאת: מערכת פורט2פורט

בשורת ענק לחבל הגליל: לאחר שנים של תכנון, נחנכו היום (ה׳) מתחם ״שדרת הפודטק״ בקריית שמונה ומרכז האגרו-טק הלאומי במועצה האזורית הגליל העליון. המהלך האסטרטגי, שעלותו נאמדת בלמעלה מ-30 מיליון שקלים, צפוי לחולל שינוי דרמטי עבור התושבים והעסקים באזור באמצעות משיכת חברות הייטק מובילות, יצירת מקומות עבודה מבוססי טכנולוגיה ומשיכת כוח אדם מקצועי ואיכותי לצפון.

 

את הפרויקט מובילים משרד הכלכלה והתעשייה (באמצעות מנהלת הצמיחה והרשות להשקעות), יחד עם מכון המחקר ״מיגל״ - הזרוע היישומית-כלכלית של תל-חי אוניברסיטת קריית שמונה בגליל, ובשיתוף מנהלת האגרו-פודטק.

 

מודל ״One Stop Shop״: מהשדה החקלאי לחברות הסטארט-אפ

 

הפרויקט מייצר לראשונה בישראל רצף מלא ומתואם מהשדה החקלאי ועד לקווי התעשייה דרך שני עוגנים פיזיים מרכזיים:

מרכז האגרו-טק (חוות מטעים, נאות מרדכי): מתחם של כ-800 מ״ר הכולל מעבדות מחקר מתקדמות, שטחי עבודה ייעודיים לסטארט-אפים וחלקות ניסוי חקלאיות.

שדרת הפודטק (רחוב התרשיש, קריית שמונה): מתחם המרכז תשתיות וציוד קצה למחקר יישומי בתחומי המזון, התזונה, הרגולציה והטיפול בתוצרת לאחר הקטיף.

 

״ממשיכים לחזק את הצפון במעשים״

 

האירוע החגיגי נערך במעמד שר הכלכלה והתעשייה ח״כ ניר ברקת, ובהשתתפות ראשי הרשויות בצפון: ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן, ראש מועצת גליל עליון אסף לנגבן, ויו״ר אשכול גליל מזרחי בני בן מובחר, לצד הנהלת משרד הכלכלה, הנהלת מכון מיגל ונציגי האקדמיה והתעשייה.

 

שר הכלכלה והתעשייה, ח״כ ניר ברקת: ״הפרויקט האסטרטגי הזה הוא בשורת ענק שנבנתה בשותפות מלאה עם השטח. הגישה הכלכלית שלי ברורה – אנחנו מחזקים את היתרונות היחסיים של הגליל, בונים קלאסטר טכנולוגי חזק ומייצרים מנועי צמיחה שיביאו לכאן חברות הייטק, תעסוקה איכותית ופריון גבוה. המטרה שלנו היא לא רק לשקם את הצפון – אלא להזניק אותו קדימה״.

 

ראש העיר קריית שמונה, אביחי שטרן: ״מדובר בבשורה אדירה לקריית שמונה, לגליל ולמדינת ישראל כולה. לצד השיקום וההתמודדות עם אתגרי התקופה, אנחנו ממשיכים לבנות את העתיד ולהציב את קריית שמונה בחזית החדשנות, המחקר והתעסוקה המתקדמת. שדרת הפודטק ומרכז האגרו-טק יחזקו את מעמדה של העיר כבירת החדשנות של הצפון״.

 

בני בן-מובחר, יו״ר אשכול גליל מזרחי וראש המועצה האזורית מבואות החרמון, הוסיף: ״שדרת הפודטק בקריית שמונה היא השער שבו המסורת החקלאית של הגליל נפגשת בחדשנות וביזמות, ומהן תצמח הבשורה הבאה של תעשיית המזון בישראל ובעולם״.

 

אורי בן הרצל, מנכ״ל מיגל, סיכם: ״השקת רובע הפודטק מסמלת את השלב הבא בבניית מנוע הצמיחה של הגליל המזרחי. זהו מהלך אסטרטגי הנשען על הנכסים הייחודיים של האזור ומחבר ביניהם לכדי מערכת חדשנות בעלת השפעה לאומית ובינלאומית. אנו מניחים היום תשתית שתבסס את קריית שמונה והגליל כמוקד מוביל לשנים רבות קדימה״.

 

 

 

רוצים להעמיק בפרטים? תשאלו את דוק