הרכב הנהלה חדש בלשכת המסחר חיפה

סגני הנשיא שנבחרו בישיבת ההנהלה הם שמעון בכר ואליאס מח'ול. גזבר הכבוד של הלשכה הוא מיכה מרקוביץ וכחברי נשיאות הלשכה נבחרו עו"ד ליאור דהאן, צבי ויצנר ומירה שוורץ


14:48 ,16.01.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

הרכב חדש להנהלת לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון בעקבות האסיפה הכללית והבחירות בלשכה. בראש הלשכה עומד הנשיא, דוד קסטל (שלא עמד לבחירה בבחירות אלה), סגני הנשיא שנבחרו בישיבת ההנהלה הם: שמעון בכר ואליאס מח'ול גזבר הכבוד של לשכת המסחר הוא מיכה מרקוביץ וכחברי נשיאות הלשכה נבחרו עו"ד ליאור דהאן, צבי ויצנר ומירה שוורץ.

 

כל חברי הנשיאות הינם גם חברי ההנהלה. הנהלת לשכת המסחר כוללת היום את: שמעון בכר, גבי בן הרוש, משה גן-צבי, עו"ד ליאור דהאן, אורי וולשטיין, ורד וייסלר גנץ, צבי וייצנר, חנן ויסמן, אליהו חכים, שלמה חסיד, שמואל מאיס, יוסי מורג, אליאס מח'ול, מיכאל מרקוביץ, אנדריי סואידן, וליד עפיפי, דוד קסטל, מירה שוורץ, עמית שטסל ומאיר שריקי.

 

במהלך האסיפה הכללית של לשכת המסחר אמר נשיא הלשכה, דוד קסטל: "לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון מברכת על התוכנית לעידוד כלכלת הצפון, אך חוששת כי, כפי שקרה בעבר, תכניות יישארו על הנייר ולא יתממשו. פיתוחו הכלכלי של הצפון הוא צורך חיוני לפיתוח כלכלת המדינה כולה. חייב להיות איזון בין כלכלת המרכז לכלכלת הצפון. אנחנו מצפים מהממשלה לא רק לקבל החלטות אלא גם לממש אותן. זה נכון לגבי תכנית ההשקעות בצפון. זה נכון לגבי תכניות אחרות, כמו שדה התעופה הבינלאומי בצפון.

 

"כבר יותר מ-20 שנה מדברים ומחליטים על חיוניותו  של שדה תעופה כזה – ולא רואים מתי ימריאו המטוסים מהצפון לחו"ל". קסטל הוסיף כי "הפיתוח המסיבי של מערכות התחבורה בצפון ופיתוח הנמל בחיפה מוכיחים שאם הממשלה נחושה – תכניות מתבצעות. לשכת המסחר תהיה כתובת ושותפה לכל פעילות לקידום כלכלת הצפון".

 

דוד קסטל ציין עוד כי למרות הדיבורים וההבטחות בנושא זיהום האוויר, אין עושים די להפחתת זיהום האוויר באזור חיפה "מפעלים מוכנים להשקיע, אבל יש לסייע להם בהשקעות ובהלוואות. בפעולה נכונה נצליח להפחית זיהום ולשמור על מקומות התעסוקה. זה בנפשנו, זה בר ביצוע - אבל צריך לבצע, לא רק לדבר".