נשיא התאחדות התעשיינים: ״התעשייה הישראלית מחויבת למלחמה בשינויי האקלים״

ד״ר רון תומר אמר את הדברים בכנס הסביבה 2050. כמו כן הצהיר הנשיא כי אינו מתנגד למס הפחמן, אולם יעדי הפחתת הפליטות של הממשלה צריכים להיות כאלו שלא יפגעו בתחרותיות של התעשייה הישראלית אל מול מדינות מזהמות


12:50 ,11.01.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

״אני רוצה לפתוח ולהתייחס לפיל שבחדר: התעשייה הישראלית מחויבת למלחמה בשינויי האקלים״, כך הצהיר הבוקר (ג׳) נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, ב״כנס הסביבה 2050״ שהתקיים בתל אביב.

 

כמו כן הצהיר נשיא התאחדות התעשיינים כי אינו מתנגד למס הפחמן. לדבריו ״ממש עם הקמת הממשלה הודעתי לשרת הגנת הסביבה, חברתי תמר זנדברג, שלא נתנגד למס פחמן. גם היום, אני עומד בהתחייבות הזאת. אנחנו התעשיינים לא חוששים מהעתיד, אלא מייצרים אותו והעתיד שאנו רוצים לייצר הוא ירוק יותר מההווה״.

 

אולם אמר נשיא ההתאחדות, כי גם הממשלה צריכה להתגייס למען עתיד ירוק יותר ולכן עליה להטיל מס זיהום בכניסה לישראל על תוצרת מזהמת מחו"ל. ״אנחנו נוביל את הפחתת פליטות הפחמן, אבל אנחנו דורשים מהממשלה שבמקביל יעדי הפחתת הפליטות יהיו בהתאם, על מנת לאפשר לתעשייה הישראלית לשמור על התחרותיות שלה מול מדינות מזהמות.

 

לא יכול להיות שבשם המאבק בשינויי האקלים, נחסל את התעשייה הישראלית ונגדיל את הזיהום על ידי הגדלת כמות הלקוחות של ארדואן וסין. זה לא ישפר את מצבו של כדור הארץ, אלא את מצבם של המפעלים המזהמים ביותר בעולם״.

 

לדבריו ״התעשייה הישראלית לא מחכה לממשלה״. בזמן שהממשלה קונה עוד ועוד תוצרת ממפעלים מזהמים בסין ובטורקיה, התעשייה הישראלית השקיעה תקציבי ענק ומייצרת בסטנדרטים הסביבתיים המחמירים ביותר״.

 

הנתונים מראים כי בעקבות צעדים אלו, בעשור האחרון חלה צניחה של כ-50% ועד יותר מ-80% במזהמים השונים הנפלטים בתהליך הייצור, אולם לדברי נשיא ההתאחדות, השינוי הסביבתי הנו תהליך, וישנה עוד דרך ארוכה עד שכל התעשייה תפעל באמצעות אנרגיות ירוקות ומתחדשות.

 

״אני לא רוצה לשקר לכם - זה לא שינוי שקורה ברגע, אבל הוא מתרחש. התעשייה הישראלית היא כמו נושאת מטוסים ענקית. לוקח זמן לעשות את הסיבוב בלב ים ולהגיע ליעד, אבל הסיבוב הזה התחיל. יזמנו והובלנו מהלכים להטמעת כלכלה מעגלית בתעשייה הישראלית. חברות תעשייה גדולות כבר לקחו על עצמן יעדים שאפתניים להפחתת פליטות. אנחנו מקדמים ופועלים כדי שכמה שיותר חברות תעשייה יתחברו לחשמל הסולארי. פיתוחי התעשייה מביאים לעתיד ירוק יותר ומשבר האקלים מהווה הזדמנות אמיתית לפיתוח התעשייה הישראלית והגברת המובילות הבינלאומית שלה״.