עושים עסקים עם יפן: משלחת עסקית בכירה מבקרת בישראל

נשיא פרוטרום והמשנה לנשיא התאחדות התעשיינים, אורי יהודאי: "יש לפעול לעידוד ולהאצה של שיתופי פעולה עסקיים מהותיים בין חברות יפניות לישראליות״


10:27 ,03.05.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים, בראשות נשיא פרוטרום והמשנה לנשיא התאחדות התעשיינים, אורי יהודאי, אירחה אתמול (ב') בבית ההתאחדות בתל אביב, את המשלחת החשובה והבכירה ביותר בשנים האחרונות שהגיעה לישראל של המגזר העסקי מיפן- המשלחת של ארגון "קייזי דיוקאי", שהנו הארגון המאגד את בכירי המנהלים של המשק היפני. חברי הארגון הם היו"רים והמנכ"לים של החברות היפניות הגדולות והמפורסמות בעולם, כגון ניסאן, טויוטה, IBM יפן, חברת התעופה היפנית "אנה", ניפון סטיל, בנק "סימיטומו מיצוי" ועוד. בראש המשלחת עומד יו"ר מיצובישי כימיקלס, ד"ר יושימיטסו קובאישי, שהנו אחד מאנשי העסקים הבכירים והמשפיעים ביותר ביפן. 

 

נשיא פרוטרום ובמשנה לנשיא התאחדות התעשיינים, אורי יהודאי, אמר לחברי המשלחת כי "עד לאחרונה היו שנים של קיפאון בפיתוח היחסים והקשרים העסקיים בין חברות יפניות לישראליות. ביקורו החיובי של ראש ממשלת יפן בישראל, שינזו אבה, לפני כשנה, תרם להתעוררות משמעותית ביחסים בין המדינות, הבאה לידי ביטוי גם בהגעת משלחת 'קייזי דיוקאי' לארץ. כעת שתי המדינות צריכות למצוא את הדרך להפוך התעוררות חיובית זו לתוכניות עבודה אופרטיביות שיובילו להאצה והידוק משמעותי של יחסי המסחר ושיתופי הפעולה בין שתי המדינות. לצערי נכון להיום, כמעט ואין פעילות משמעותית של חברות יפניות גלובאליות בישראל. אולם אני מאמין כי ישנו פוטנציאל עצום ביכולת שלנו לשנות מצב זה ולפתח עסקים משותפים נרחבים עם יפן, שיאיצו את התוצר, הפריון וכושר התחרות של שתי המדינות. בין השאר, יש לפעול להקמת מרכזי פעילות של חברות יפניות גלובאליות בארץ, אשר יוכלו לנצל לשם פיתוחן את יכולות החדשנות של ישראל בתחום ההיי טק והתעשייה המסורתית הייחודית".

 

יו"ר מיצובישי כימיקלס, ד"ר יושימיטסו קובאישי, הוסיף ואמר כי "בדיוק חגגנו אתמול 70 שנה לארגון, שהנו הארגון המוביל של המגזר העסקי ביפן, ואני שמח שזה קרה בישראל. אנחנו מאוד מאושרים להגיע לפה, למדינה שהתפרסמה בזכות היותה 'סטארט אפ ניישן', והיינו שמחים ללמוד מימכם כיצד בונים אסטרטגיה שמובילה לחדשנות, הן ברמה הממשלתית והן באקדמיה. אני בטוח כי ישנו מידע רב ששתי המדינות יכולות לשתף, על מנת לעודד פיתוח וקידמה, דבר אשר יוביל לחיזוק וקידום היחסים בין המדינות כבר בעתיד הקרוב".

 

במהלך הביקור של חברי המשלחת בארץ, הם נפגשו בנוסף עם גורמים מובילים בממשלה ובמשק, בהם הנשיא לשעבר, שמעון פרס, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, עמית לנג והמדען הראשי, אבי חסון. כמו כן הם הגיעו לסיורים במוסדות אקדמיה ומפעלים ישראליים מובילים, כגון מכון וייצמן, טבע, מוביליי ועוד.

 

בחמש שנים האחרונות היבוא מיפן לישראל עולה בהיקפו על היצוא של ישראל ליפן. בשנת 2015 היבוא של יפן לישראל עמד על 1.196 מיליארד דולר ואילו היצוא של ישראל ליפן עמד על 769 מיליון דולר. בשנת 2014 היבוא של יפן לישראל עמד על 1.294 מיליארד דולר ואילו היצוא של ישראל ליפן עמד על 788 מיליון דולר. בשנת 2013 היבוא של יפן לישראל עמד על 1.119 מיליארד דולר ואילו היצוא של ישראל ליפן עמד על 728 מיליון דולר.