גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 15.10.2018
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.628 -0.193
אירו 4.2036 -0.078
ליש"ט 4.7965 -0.167
100 יין 3.2312 -0.225
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

רשות תעלת סואץ נגד קו הרכבת לאילת

במצרים מאשימים את ישראל בניסיון לפגוע בכלכלה המצרית ובמקביל ממעיטים בחשיבות הקו, בטענה שאינו יכול להתחרות בהעברת מכולות בתעלה
29.01.12 / 00:00

הידיעות על כוונת ממשלת ישראל לאשר הבוקר (א') את סלילת מסילת הברזל לאילת עוררו תגובות רחבות היקף בתקשורת הבינערבית, במיוחד במצרים, בה הואשמה ישראל ב"ניסיון לפגוע בכלכלה המצרית באמצעות הקמת רכבת מהירה".

הגנרל המצרי (בדימוס) סאמח סיף אליזל האשים את ישראל בתכנון מזימה כוללת לפגוע בתנועת הספנות בתעלת סואץ, על מנת להגביר את חשיבות הנחת קו מסילת הברזל שלה.

במקביל המעיט בכיר ברשות תעלת סואץ מחשיבות פרויקט הרכבת הישראלי והבהיר שקו מסילת ברזל אינו יכול להתחרות ביכולת העברת המכולות והסחורות החוצות את התעלה על גבי אוניות. לדבריו, תעלת סואץ מסוגלת להתמודד בתחרות מול כל סוג של קו רכבת שיחבר בין הים האדום לים התיכון, מכיוון שהיא נחשבת לנתיב המים הזול והנוח ביותר בין אסיה ואירופה.

אליזל הדגיש עוד, כי רשות התעלה עוקבת בעניין אחר התוכניות בישראל להקים אמצעי תובלה חלופיים.

היועץ הכלכלי לרשות תעלת סואץ ד''ר עבדאלתוואב חגאג היה נחרץ יותר. בתסקיר כלכלי שפרסם, הוא מסר שישראל צריכה להפעיל 70 נסיעות רכבת ואלף משאיות ביום באופן קבוע, מהים האדום לים התיכון, על מנת לעמוד בתחרות מול תעלת סואץ. חגאג ביסס את הערכתו על רכבת הכוללת 30 קרונות, כשעל כל קרון שלוש מכולות של 40 רגל בממוצע.

חגאג העריך שנמלי ישראל לא יוכלו לעמוד בתוספת המכולות הצפויה, הנאמדת ב 1.4 מיליון מכולות.

 





המגזין הדיגיטלי
גיליון 923
פייסבוק

×