קבוצת גרימלדי חוגגת 75 שנה ושוברת שיא ברווחיות

קבוצת גרימלדי ציינה 75 שנה להיווסדה במפגש היורומד השנתי, בעיר סורנטו שבאיטליה, בהשתתפות 800 אורחים בינ״ל מובילים. מנכ״ל הקבוצה: ב-12 החודשים האחרונים רשמה הקבוצה את הביצועים הטובים ביותר אי פעם


19:01 ,01.10.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

ועידת ה- Euromed השנתית, ה-25 במספר של קבוצת גרילמדי היתה השנה חגיגית במיוחד והיא נפתחה בסוף השבוע בעיר סורנטו שבאיטליה, שם ציינה הקבוצה 75 שנה להיווסדה. במפגש המרשים לקחו השנה חלק כ-800 אנשי מפתח מרכזיים מתחומי המימון, התחבורה, הלוגיסטיקה והנמלים, מרחבי העולם, לרבות משלחת מרשימה גם מישראל.

 

הועידה השנה התמקדה בעיקר בצורך למעבר לשימוש באנרגיה נקייה יותר, בצורך באסטרטגייה בינלאומית, רגולציה וקיימות סביבתית, כמו גם בלוגיסטיקה וגלובליזציה.

 

הועידה החלה בברכת שר הספנות והאיים היווני יואניס פלקיוטקיס (Ioannis Plakiotakis) ולאחריו בירך המתאם האירופי קורט בודויג (Kurt Bodewig) ליישום קוי ספנות קצרים לשינוע נוסעים ומטען (Motorways of the seas).

 

בנאום הפתיחה שלו, המנכ"ל עמנואל גרימלדי סיפק סקירה רחבה של ההווה בר-קיימא מבחינה סביבתית והעתיד ה'ירוק' של קבוצת גרימלדי, קבוצת ספנות מהמובילות באיטליה. לדבריו, ״ב-12 החודשים האחרונים רשמה קבוצת גרימלדי את הביצועים הטובים ביותר שלה אי פעם״.

 

 

סביבה

 

מנכ״ל גרימלדי ציין שבשנת 2022 צי האניות של הקבוצה קלט שבע ספינות גלנוע חדשות, כולן מסוג GG5G (ר״ת Grimaldi Green 5th Generation), אניות גלנוע גדולות והידידותיות ביותר בעולם, עם קיבולת של למעלה מ-500 נגררים לכל הפלגה.

 

ובנוסף, הקבוצה תצטייד ב- 10 אניות חדשות, שיימסרו במהלך השנתיים הקרובות, מהן: שש אניות G5 גלנוע רב תכליתיות לקווים בין יבשתיים, שתי אוניות להובלת מטענים ונוסעים עבור חברת הבת Finnlines, ושתי אניות GG5G נוספות. ובכוונת הקבוצה לחתום על הזמנה נוספת לרכישת 10 אניות מסוג PCTC (כלומר Pure Track Car Carrier) עם כושר טעינה של 9,000 רכבים כל אחת.

 

״ביחד, האניות החדשות יאפשרו לנו לפעול להשגת המטרה המוצהרת שלנו להביא להפחתה ניכרת של 50%-70% בפליטת המזהמים, בהשוואה לצי אניות מטען קונבנציונליות״, אמר.

 

קבוצת Grimaldi פעולת לקדם שיתוף פעולה עם שחקני מפתח בתחומי חדשנות טכנולוגית ימית, במטרה לחקור וליישם מספר הולך וגדל של פתרונות ידידותיים לסביבה ומתקדמים.

 

 

לוגיסטיקה

 

הקבוצה מימשה השנה תוכנית חשובה של רכישות הכוללת מסופי נמל ולוגיסטיקה. לדברי גרימלדי, בשנת 2022 נרכשו 33% מאנטוורפן יורוטרמינל, מסוף שכעת נמצא בבעלות מלאה של קבוצת גרימלדי, כשלמסוף זה יש את החניון הרב-קומתי הגדול ביותר בבלגיה, עם שטח פנים כולל של 172,000 מ"ר ב-7 מפלסים ומקום לחניון לכ- 9,700 כלי רכב.

 

קבוצת גרימלדי רכשה בנוסף גם 90% ממניות בחברת Brucato De.T.A, חברת הובלה בין-מודאלית סיציליאנית מובילה הפועלת בעולם.

 

״השקעות נוספות בטרמינלים ולוגיסטיקה כבר בפתח, בצפון אירופה, יוון, איטליה וספרד״, אמר מנכ״ל הקבוצה והוסיף: "ב-12 החודשים האחרונים החברות השייכות לקבוצה שלנו רשמו את הביצועים הטובים ביותר שלהן אי פעם", אמר המנכ"ל עמנואל גרימלדי. "זה הושג הודות למדיניות ההשקעות החכמה שלנו, להפחתת דלק של 500,000 טון בכל הצי, למו"פ של טכנולוגיה ימית חדשה, ולדחיפה המשמעותית שנתנו לפעילות הטרמינלית והלוגיסטית".

 

 

גלובליות

 

"לאחרונה השקנו שירות סדיר להובלת רכבים בין אירופה למזרח הרחוק, וכעת אנו יכולים לחגוג את יום השנה ה-75 שלנו על ידי הנפת הדגל של קבוצת גרימלדי בגאווה, בכל ימי העולם ובכל חמש היבשות", סיכם עמנואל גרימלדי מנכ״ל הקבוצה.

 

כאמור, כנס היורומד כלל פאנל בנושא "אנרגיית מעבר: אתגר טכנולוגי למגזר הימי של אירופה". לאחר מכן, העיתונאית נונזיה די ג'ירולמו ראיינה את שר התשתיות וניידות בת-קיימא האיטלקי אנריקו ג'ובאניני.

 

בפאנל המסכם בנושא "תחבורה בין-מודאלית באזור הים התיכון: איזה ארגז כלים לצמיחה איתנה?" לקח חלק גידו גרימלדי, בנו של עמנואל גרימלדי, המכהן כנשיא חברת ALIS.

 

נציין שלארוע הגיעה השנה נציגות ישראלית רחבה כשבראשה עמדו נתן אלאלוף, יו״ר קבוצת אלאלוף, דני אלאלוף, מנהל הפיתוח של הקבוצה, גיל מילר, מנכ״ל אלאלוף ספנות, ואנה קרוצ׳נצקי, מנהלת ייבוא בקו גרימלדי. המשלחת כללה נציגים בכירים מקרב יבואני הרכב בישראל, כמו גם יושבי הראש של חברות הנמלים, אורנה הוזמן בכור מנמל אשדוד ואשל ארמוני מנמל חיפה ולצידו מנכ״ל נמל חיפה מנדי זלצמן.

 

קבוצת גרימלדי מונה 7 חברות בינלאומיות והיא המתמחה בשינוע מטענים ונוסעים באמצעות אניות גלנוע ומעבורות. בבעלות הקבוצה צי של 130 אניות, 25 טרמינלים ופריסה רחבה ברשת הקרויה Motorways of the Sea, המקשרת 140 יעדים בים התיכון, בים הבלטי ובצפון אירופה. הקבוצה פועלת בישראל, באמצעות הסוכנות אלאלוף מזה שנים רבות ומפעילה שני קווים מרכזיים הראשון לאדריאטי והשני למערב הים התיכון, באמצעות אניות גל-נוע רב תכליתיות להובלת ציוד מתגלגל, רכבים ומכולות.