נמל אשדוד: שינוי נהלים במערך התפעול

מדובר בשינויים מהותיים וזאת במטרה לייעל ולקצר זמני המתנת אוניות. בין השינויים: לחייב הכנסת מכולות ייצוא עד 8 שעות לפני הטעינה. שינוי נוסף: חברת הנמל תקצה לפחות שני צוותים לאוניה. במקביל פנתה חברת הנמל לקבל אישור לתוספת 10 משמרות לעובד לחודשים הקרובים


00:00 ,07.10.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מדובר בשינויים מהותיים וזאת במטרה לייעל ולקצר זמני המתנת אוניות. בין השינויים: לחייב הכנסת מכולות ייצוא עד 8 שעות לפני הטעינה. שינוי נוסף: חברת הנמל תקצה לפחות שני צוותים לאוניה. במקביל פנתה חברת הנמל לקבל אישור לתוספת 10 משמרות לעובד לחודשים הקרובים

שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, הודיע על שינוי נהלים במערך התפעול במטרה לייעל ולקצר את זמני המתנת האוניות. מהלך זה הינו שלב נוסף בייעול ושיפור השירות ללקוחות, זאת בהמשך להיערכות המיוחדת שבוצעה לקראת החגים, אשר הניבה, לטענת גורמים בנמל, תוצאות מרשימות.

מחברת הנמל נמסר כי מדובר בשינויים מהותיים אשר יחייבו את ארגוני המשתמשים לנהוג מתוך ראייה כוללת של טובת כלל הלקוחות ולהתארגן מראש, בצורה שתייעל את הטיפול בכל לקוח ותמנע מצבים של המתנות צוותים לסיום טעינה ועיכובים אחרים.

במסגרת היערכות זו, קיבל סגיס מספר החלטות שינקטו במערך התפעול, ביניהן:
אוניות מכולה יחויבו להעביר מכולות לייצוא עד כ-8 שעות לפני תחילת הטעינה ואוניה שלא תעשה זאת תאבד את תורה, חברת הנמל תקצה לפחות שני צוותים לאוניה, אוניה שתסרב לעבוד תאבד את תורה התפעולי לטובת האונייה שאחריה.

אשר לאוניות המטען הכללי, חברת נמל אשדוד תקצה מינימום של שני צוותים לאוניה. בנוסף, סוכני יתחייבו למשאיות בכמות מספקת בכל המשמרות אך בהעדר משאיות, המטען יפורק לשטח על פי החלטת הנמל ומועד שיגורו יתואם עם חברת הנמל, ועוד.

לדברי סגיס, "משימת הנמל היא פריקה וטעינה לשחרור מהיר של האוניות ועל מנת להמשיך במגמת קיצור זמני ההמתנה וייעול השירות, קיבלנו החלטה לבצע מספר תהליכים. יש לזכור כי הנמל נאלץ להתאים עצמו למערך ההובלה היבשתית, הפועל לצערנו רק 12 שעות ביממה. הנמל חייב לעבוד ולהפעיל את משאביו בשלוש משמרות מלאות. אנו דורשים שכל ממשקי השרשרת הלוגיסטית, שהינם בנוסף לעובדי הנמל, יפעלו גם בלילה, בכלל זה משאיות, נמל מחסנים עורפיים ומפעלים".

בנוסף לכך, חברת נמל אשדוד תמשיך במהלך התגבור הכולל של הנמל בגיוס כוח אדם והשקעה נרחבת בציוד חדש. כמו כן פנתה חברת הנמל למשרד התמ"ת על מנת לקבל אישור מיוחד לתוספת 10 משמרות לעובד לחודשים הקרובים. הנהלת חברת נמל אשדוד החלה ביישום של תוכנית פיתוח ובכוונתה להקדים חלק מההשקעות בציוד, בכפוף לרפורמה בתעריפים ובדמי השימוש.

את תגובתו של ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, השוהה בימים אלה בחו"ל, ואשר קיבל עותק ממכתבו של מר סגיס על השינויים המוזכרים, לא ניתן היה לקבל.