פרופ' חיות בראש ועד לבחינת חלופות אסטרטגיות לנמל אילת

שר התחבורה והבטיחות בדרכים שאול מופז מינה ועדה בראשות הפרופ' יהודה חיות לבחינת חלופות אסטרטגיות לנמל הים באילת מתוך מטרה לשמרו כנכס לאומי ואסטרטגי. מנכ"ל משרד התחבורה: יש חשיבות רבה להפעלת נמל אילת כנמל דרומי


00:00 ,18.06.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה והבטיחות בדרכים שאול מופז מינה ועדה בראשות הפרופ' יהודה חיות לבחינת חלופות אסטרטגיות לנמל הים באילת מתוך מטרה לשמרו כנכס לאומי ואסטרטגי. מנכ"ל משרד התחבורה: יש חשיבות רבה להפעלת נמל אילת כנמל דרומי
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים שאול מופז מינה אתמול ועדה מקצועית שתבחן חלופות שונות להמשך פיתוחו של נמל הים באילת , במטרה לשמרו כנמל אסטרטגי וכנכס לאומי של מדינת ישראל.
 
את כוונתו להקים ועדה מקצועית חשף השר מופז בעת ביקורו בנמל אילת בתחילת החודש. בביקורו זה עלה נושא הרכבת כאחד הנושאים העיקריים ומנכ"ל חברת נמל אילת, משה מיץ, קרא לשר לאכוף את החלטתו להקצות כ-300 מיליון שקל עבור תכנון מפורט לקו הרכבת לאילת. עוד עלה בביקור הצורך להעניק לחברת הנמל כלים על מנת להתמודד עם החלטת חברת צים להפסיק ולפעול באמצעות נמל אילת.
 
כאמור בראש הועדה המקצועית יעמוד מנהל מכון "וידרא" לחקר הספנות, פרופ' יהודה חיות הנחשב למומחה בינלאומי בתחום הספנות והנמלים וחברים בה בין השאר מנהל רשות הספנות והנמלים אריה רונה ומנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה בריימן.
 
הוועדה תבחן בין השאר חלופות שונות להמשך קיומו של הנמל בעידן התחרות בנמלים וכן נושאים נוספים כמו למשל: מיקומו הנוכחי של הנמל, תרומת הנמל לפיתוחה של העיר אילת ושינוע חומרים מסוכנים.
 
נמל אילת משנע כיום בעיקר כמיליון וחצי טון פוספטים בשנה למזרח הרחוק בכללם : אשלג, מכולות, מלח ומטען כללי וכן כ- 80 אלף מכוניות בשנה המיובאים בעיקר מהמזרח הרחוק.
 
מנכ"ל משרד התחבורה ציין כי יש חשיבות רבה להפעלת נמל אילת כנמל דרומי. "לנמל אילת חשיבות אסטרטגית גדולה בראייה לאומית ויש לבצר את מעמדו ככזה", אמר סיטרמן.
 
מנכ"ל חברת נמל אילת, משה מיץ, ציין כי "נמל אילת צריך להיות חלק בלתי נפרד מנמלי ישראל. בעוד לנמל ולעיר עקבה מוזרמים עשרות מיליוני דולרים לפיתוח, נמל אילת  והעיר אילת מדשדשים. מדינת ישראל צריכה להתעורר ולהפוך את נמל אילת לנמל תחרותי למסחר במזרח התיכון".