שלמה שרון לעוזני וסגיס: על הנהלות הנמלים להיערך לפתיחת עונת היצוא החקלאי

יו"ר ארגון הגג כותב למנכ"ל חברת נמל חיפה ומנכ"ל חברת נמל אשדוד כי עיכובים בייצוא החקלאי בנמלים עלולים להביא לנזקים בלתי הפיכים שכן מדובר בסחורה מתכלה. מזהיר: "אנו מצויים דקות ספורות לקראת רגע האמת". נמל חיפה בתגובה: "מדובר בדמגוגיה זולה"


00:00 ,24.09.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר ארגון הגג כותב למנכ"ל חברת נמל חיפה ומנכ"ל חברת נמל אשדוד כי עיכובים בייצוא החקלאי בנמלים עלולים להביא לנזקים בלתי הפיכים שכן מדובר בסחורה מתכלה. מזהיר: "אנו מצויים דקות ספורות לקראת רגע האמת". נמל חיפה בתגובה: "מדובר בדמגוגיה זולה"
 
שלמה שרון, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, הוציא היום מכתב למנכ"ל חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס, וכן למנכ"ל חברת נמל חיפה, עמוס עוזני, בנושא ההחמרה הצפויה בתפקוד נמלי ישראל עם תחילת עונת היצוא החקלאי.
 
עותקים ממכתבו של מר שרון נשלחו לשר התחבורה מופז, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית גד שפר, ונשיא לשכת הספנות ראובן צוק.
 
שרון מזכיר בפני השניים כי עונת היצוא החקלאי הישראלי לכל רחבי העולם מגיעה לשיאה בתקופה שבין חודש  אוקטובר עד מרץ הקרובים, ואף מזכיר את הנתונים החמורים שפורסמו לאחרונה אודות פרקי הזמן הארוכים של המתנת אוניות לפריקת מטען בנמלים, המצביעים בעיקר על העדר יכולת הנמלים, הן מבחינת התשתיות והן מבחינת מצבת כוח האדם, להתמודד עם עומסים חריגים בנמלים.
 
"המצב הקיים", כותב שרון לעוזני ולסגיס, "בתוספת העומס הצפוי בשל קיומה של עונת הייצוא החקלאי, יביא לפגיעה ישירה נוספת במגזרי היבוא והיצוא ובסחר הבינלאומי של מדינת ישראל".
 
שרון מזכיר לשניים כי מגזרים אלה סבלו במהלך השנים האחרונות הפסדים מתמשכים בשל העדר יכולת הנמלים להתמודד עם בעיות היעדר תשתית, כוח אדם וציוד לקוי.
 
"השנה", כותב שרון, "לאור הבעיות הקיימות ממילא בתפקוד הנמלים, העומס הנוסף שנגרם בשל הייצוא החקלאי בתקופה זו עלול להביא כבר בתחילת העונה למצב בעייתי ביותר בנמלי ישראל, אשר יגרום לעיכובים ממושכים יותר בפריקת וטעינת אוניות בנמלים".
 
שרון מזכיר כי עיכובים בייצוא החקלאי בנמלים עלולים להביא לנזקים בלתי הפיכים שכן מדובר בסחורה מתכלה ומזהיר כי "אנו מצויים דקות ספורות לקראת רגע האמת". שרון טוען כי במידה ולא ינקטו הנמלים צעדים ממשיים לשינוי המצב, "מוטב יהיה אולי, עד כמה שזה נשמע מוזר, שלא להגיע כלל לקטיף אלא להשאיר את הפרי והירק במטעים ובשדות".
 
שרון מוסיף וכותב כי לאור העובדה שפתיחת עונת היצוא החקלאי הנה צפויה וידועה, ראוי כי הנהלות הנמלים תיערכנה בהתאם, תוך הקצאת משאבים נוספים על מנת להתמודד עם העומס הצפוי בנמלים כדי למזער עד למינימום, את הנזקים הצפויים למגזרי הייצור והמסחר וליצואנים והיבואנים של מדינת ישראל. 
 
שרון מציין בסיום מכתבו לסגיס ועוזני כי חברי קהיליית סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים מוכנים לתרום את חלקם ולעשות את המרב כדי לסייע להנהלות הנמלים להתמודד עם הקושי הרב בטיפול בסוגיה זו.
 
מהנהלת נמל חיפה נמסר בתגובה כי במכתבו הנוכחי של שלמה שרון אין שום טענה ממשית כמו גם במכתבו האחרון של  שרגא ברוש. "שרגא ברוש החליט לפתוח בקמפיין ומדי יום ראשון הוא פונה לשרים בטענות על הנמלים. הרי ידוע לכל כי נמל חיפה עובד בתפוקות מלאות וגבוהות וכמעט ואין המתנות חריגות. מכוח ההרגל שרון וברוש  מדברים על שני הנמלים כאילו מדובר במקשה אחת למרות שראוי להפריד בין המתרחש בנמל חיפה ונמל אשדוד. מכתבים אלה הם דמגוגיה זולה".

מנמל אשדוד טרם נמסרה תגובה.