יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית פנה למנכ"ל משרד התחבורה, רו"ח גדעון סיטרמן, וקרא לו לאשר את הפתרון שהציע מנכ"ל חברת הנמל, עמוס עוזני, לבעיית המכולות הריקות בנמל
כידוע, בעקבות סירובו של הנמל, הסובל ממצוקת שטחי אחסון, לקלוט ולאחסן מכולות ריקות, נוצר קושי רב ליצואנים המשתמשים בנמל חיפה.
עוזני הציע פתרון ובו שני מרכיבים: עדכון התעריף, לאחר בדיקה, למכולות הריקות – דבר שיביא לכך שרק הזקוקים מיידית למכולות ריקות יכניסו אותן לנמל, והנמל לא יהיה למחסן למכולות הריקות של חברות הספנות. המרכיב השני הוא מימוש ההסכם אליו הגיעה רכבת ישראל עם מנכ"ל חברת נמל חיפה לפיו רכבת שתגיע עם מכולות ריקות לנמל תוציא מכולות מלאות.
פתרון זה מקובל על איגוד המשתמשים בהובלה ימית (שלא כפי שפורסם בטעות, לשכת הספנות לא הביעה הסכמתה לפתרון זה).
גד שפר ציין כי אם משרד התחבורה יאשר את ההצעה, היא תפתור ליצואנים מצוקה קשה ביותר: "כפי שנמסר לנו, מנכ"ל חברת הנמל העביר למשרדך בקשה מפורטת תחשיבית לעדכון תעריפי המכולות הריקות. הריני לבקשך כי אם תחשיבי חברת נמל חיפה נבדקו ונמצאו נכונים, אנא אשר אותם בהקדם כדי לפתור את בעייתם של היצואנים" כתב שפר לסיטרמן.