אל על תייקר דמי פקודת המסירה; המשלחים: החלטה הנוגדת כל הגיון סביר

תגבה 70$ למטעני קונסולידציה, במקום 52$ - עלייה של 34.6%. המשלחים זועמים: קיבלנו את ההודעה בתדהמה ובחוסר הבנה. זהו ניצול ציני של מעמדה של אל על. בתגובה מסר דובר אל על: בשנים האחרונות גבתה אל על סכום הנמוך משמעותית מהסכומים אותם גבו חברות התעופה


00:00 ,03.11.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

הודעתה מהבוקר של חטיבת המטענים של אל על על הכוונה להעלות את דמי פקודת המסירה למטעני קונסולידציה, החל מ- 17 בנובמבר, מרמה של 52 $US לפקודה ל – 70 $US, נתקבלה ב"תדהמה ובחוסר הבנה" אצל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים.

לאור זאת, שיגר שיגר הבוקר מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל, ברי פינטוב, מכתב למנהל חטיבת המטענים באל על, מר שלי זהבי, בו קרא להנהלת המטען באל על לשקול מחדש את החלטתה.

מנכ"ל ארגון הגג כתב: "העלאת דמי פקודת המסירה למטעני קונסולידציה בעת הזו, שבה חברות, כמו אל על, בוחנות את תרומתן לקהילה ונוקטות במדיניות הבוחנת את צרכי השוק, נוגדת כל הגיון סביר, בעיקר לאור העובדה שהעלויות הקבועות, כמו ממ"ן, שכר וכד , להבדיל מהעלאות תפעוליות בתחום הדלקים, לא השתנו כלל".

"העלאת דמי פקודת המסירה למטעני קונסולידציה בעת הזו, כאשר קיימת אי בהירות גלובלית באשר לעתיד הכלכלה העולמית בכלל ומגזר התעופה בפרט, מהווה, לדעתנו, ניצול ציני של מעמדה של אל על בקווי התעופה לישראל וממנה", נכתב.

פינטוב ציין כי החלטה מסוג זה חייבת היתה להישקל ביתר תשומת לב וביתר רגישות, מעצם העובדה שהיא פועל כחברה בעלת אחריות חברתית המודעת והמכירה היטב את הבעיות הרבות איתן מתמודדת קהיליית היבואנים.

"זאת ועוד, אל על כחברת תעופה הפועלת בתחום הנוסעים לא העלתה את מחיר הכרטיסים. האם העלאה זו הינה בבחינת קריאת תגר על עולם העסקים הישראלי?", נכתב.

מחטיבת המטענים של אל על נמסר בתגובה:

"בשנים האחרונות גבתה אל על סכום הנמוך משמעותית מהסכומים אותם גבו חברות התעופה בגין הסכמי מכירה. דמי פקודת המסירה שפורסמו היום, עדיין נשארו נמוכים מאלו של רוב החברות הפועלות בשוק הישראלי".