הנושא בבדיקה: איך מוציאים משאיות מרחובות חיפה?

צוות המורכב מעיריית חיפה, משרדי ממשלה, חנ"י ומועצת המובילים והמסיעים ינסו לגבש תוכנית פעולה להפחתת זיהום האוויר ולהוצאת משאיות מהעיר


13:17 ,01.12.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

עיריית חיפה, ביחד עם משרדי הממשלה הרלוונטיים, נמל חיפה, חנ"י ומועצת המובילים והמסיעים, יגבשו בתוך 10 ימים תוכנית ביצועית להרחקת המשאיות והרכבים הכבדים מתוך כבישי העיר.

 

כך עולה מסיכום פגישה שנערכה אתמול (ב') בהשתתפות גורמים עירוניים בראשות ראש העירייה יונה יה, נציגי משרדי התחבורה והגנת הסביבה ויו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש.

 

אחת ממטרות הפגישה היתה בחינת האפשרות להעביר חוק עזר עירוני בנוגע לאיסור כניסת משאיות לעיר. בן הרוש העלה מבחינתו שתי דוגמאות המקשות על העברת חוק העזר: פעילות דגן, השוכן על רחוב העצמאות בעיר התחתית והניסיון שנערך לפני כשנה בנמל חיפה, לסגור את שער 10, מה שגרם להתנקזות משאיות בשער 1 ולתאונות בתוך שטח הנמל.

 

מנגד העלה בן הרוש פתרון האפשרי, והוא התשלום שמעבירה חנ"י ללקוחות שמעדיפים לשנע סחורה מדגן בלילה. אולם לטענתו, בדיקה העלתה כי רק 30% מהמובילים עובדים בלילה, לעומת 70% שמעדיפים להמשיך לעבוד ביום.

 

בעיה נוספת שהעלה בן הרוש היתה שלמשאיות ריקות אסור כיום לחצות את נמל חיפה, היות והן אינן מבצעות שידור משימה מול מערכת ה-TOS של הנמל.

 

בנוסף העלה בן הרוש את המחיר הגובה אותו גובה המפעיל של מנהרות הכרמל עבור מעבר משאיות, וכן את חוסר פועלו של המשרד להגנת הסביבה בנושא. "מה שווה איכת הסביבה אם מזהמים את העיר", אמר.

 

בן הרוש העלה בנוסף בפני יהב את העובדה כי עיריות אשדוד, אשקלון וראשון לציון שיתפו פעולה ופתחו חניונים למשאיות, בעוד בחיפה, למרות שיחות המתנהלות מזה שנים, הדבר לא נעשה. "מדברים על זה שנים", אמר, "איך יכול להיות שאילצנו את עיריות אשדוד, אשקלון וראשון לציון, אמנם אחרי מאבק, להכין חניון למשאית, ובחיפה לא?".

 

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה לדברים.