ועדת הכלכלה: אושרו תקנות תעבורה להובלת חומ״ס

הוועדה קבעה כי המשקל המרבי להובלת חומרים מסוכנים יעמוד על 44 טון, בהתאם לאמנה האירופאית. בן הרוש בדיון בוועדת הכלכלה: גם כשנהיה בבית אבות לא יהיה טכוגרף דיגיטלי


12:20 ,06.02.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול אישרה ועדת הכלכלה את תקנות התעבורה העוסקות בהובלת חומרים מסוכנים, וקבעה כי המשקל המרבי להובלת חומרים מסוכנים יעמוד על 44 טון, בהתאם לאמנה האירופאית להובלת חומרים מסוכנים. התיקון נדרש לאחר שבמשרד התחבורה התברר כי התקנה העוסקת בכך בישראל לא מגבילה את המשקל המרבי המותר להובלת חומרים מסוכנים.

 

כמו כן, במהלך הדיון, יו״ר הועדה ח״כ איתן כבל פנה לגבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים והמסיעים, בשאלה היכן עומד הנושא של הטכגורף הדיגיטלי. בן הרוש ענה: ״גם כשאני ואתה נהיה בבית אבות, לא יהיה טכוגרף דיגיטלי״.

 

לדברי בן הרוש, הטכוגרף הדיגיטלי מאותת לנהג לעצור למנוחה בהתאם לחוק שעות עבודה ומנוחה. התנאי ההכרחי לקיום חוק שעות עבודה ומנוחה הוא תשתית ראויה למנוחה, אבל חניוני מנוחה ומפרצי עצירה לא נמצאים אפילו בתכניות העבודה של משרד התחבורה ושל נתיבי ישראל, וזאת למרות ההתחייבות שלהם בבג״צ בשנת 2003 לקדם את הפרויקט תוך התחייבות ללו״ז מזורז.

 

עוד נדונה בוועדת הכלכלה בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה העוסקות בהובלת חומרים מסוכנים וחניית מכליות במסוף דלקים. התיקון נועד לאפשר לבעלי רישיון להובלת דלק להשתמש גם במסופי הדלק הקיימים בישראל כחניונים למכליות דלק, בנוסף לחניונים המותרים לפי התקנות כיום.

 

כיום, לאותם מסופים יש רישיון עסק למסופי דלקים, אבל לא לחניוני מכליות, ולכן רוצים לשחרר אותם מהחובה לחנות בחניוני מכליות מיוחדים. יש לציין כי מקום חנייה מוסדר הוא אחד התנאים לקבלת רישיון עסק למכליות דלק.

 

לדברי בן הרוש ״חברות הדלק שיושבות במסופים מתמודדות טוב עם רישיון עסק, אבל הבעיה היא אצל הנהגים שלא שייכים למסופים שיש להן מכליות בודדות. על פי חוק שירותי הובלה יש להן רישיון מוביל לחומרים מסוכנים והחוק מחייב אותם לחנות 400 מטר משטח מגורים, אלא שהעיריות לא נותנות להן רישיון עסק כדי שלא יחנו בתוך הערים״.

 

במהלך הישיבה התגלתה מחלוקת בין נציגת המשטרה, ראש מדור רישוי באגף מבצעים סנ״צ מיה וינקלר, לבין נציגות משרד התחבורה. סנ״צ וינקלר טענה כי לא ברור מדוע נדרש התיקון, והביעה חשש שאם יקומו בעתיד מסופי דלק חדשים המשטרה לא תוכל לפקח עליהם שכן הם לא מוגדרים בחוק או בתקנות. בעקבות זאת הודיע היו״ר כבל כי הוא לא יעלה את התיקון להצבעה, וקרא לנציגי המשרדים לשוב ולהביא לוועדה נוסח מסודר ומוסכם.