יש תקנה, אין יישום, יש הצטברות מכולות

בלשכת הספנות ובמועצת המובילים מודעים לעובדה שבפועל לא מיושמת תקנה הקובעת עומסי מקסימום למובילים, מה שגורם לעומס מכולות בעיקר בנמל אשדוד


12:45 ,05.11.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה ויו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש קובלים על מצב לפיו תקנות חדשות, הקובעות עומסי מקסימום חדשים להובלה במשאיות, אינן מיושמות בפועל.

 

במכתב למנהל בכיר באגף הרכב במשרד התחבורה משה וייצמן, כותבים זבה ובן הרוש כי מסתבר שהשוק, ובעיקר היבואנים, לא נערך משום מה להפעלתה של התקנה, שנכנסה לתוקף ב-8 באוקטובר.

 

עובדה זו, כתבו, גרמה ללקוחות בשבועות האחרונים לשיבושים בנמלים, בעיקר בנמל אשדוד, ש"לדברי הנהלתו", נכתב "'נסתם' עקב הצטברות מטעני ברזל וכן בגלל מכולות כבדות שלא ניתן להוציאן מהנמל".

 

בן הרוש וזבה הציעו למשרד התחבורה לדחות את יישום התקנה לתקופת התארגנות, שבה ידאגו מועצת המובילים ולשכת הספנות להפיץ כיאות את פרטי התקנה, או לחלופין להקפיא אותה עד לדיון עם כל הנוגעים בדבר על משמעותה המעשית.

 

במקביל שלח קצין בטיחות בכיר בתעבורה בנמל אשדוד אלברט אמסלם מכתב לבן הרוש, ובו קבל על העובדה שלאור התקנה החדשה, יש טריילרים המגיעים לנמל שאינם מורשים לשאת מכולות בעלות משקל של 36-37 טון.

 

כתוצאה מכך, כתב, מצטברות מכולות בנמל, דבר שצריכים לתת עליו את הדעת עם הגורמים המתאימים במשרד התחבורה. הדבר, כתב אמסלם, גורם להפסדים הן לחברת הנמל והן לחברות ההובלה.