גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים והמסיעים, פנה השבוע לפרופ׳ דניאל הרשקוביץ, נציב שירות המדינה בבקשה להתערבות דחופה בכל הנוגע לתפקודו של אגף המטענים במשרד התחבורה. ״אנו פונים אליך בבקשה למצות את כל הכלים העומדים לרשותך כדי להביא לתפקוד תקין, סביר וראוי של גף מטענים״, כתב בן הרוש במכתבו לנציב המדינה, כאשר עותקים ממכתבו נשלחו לשרת התחבורה, מירי רגב, ולמבקר המדינה, מר מתניהו אנגלמן.
יו״ר מועצת המובילים טוען במכתבו לנציב המדינה כי ״בשלוש השנים האחרונות אנו עדים למשבר מתמשך וחמור בגף מטענים במשרד התחבורה. במסגרת תפקידו, אמון הגף על רגולציה חיונית לקיומו השוטף של הענף - לרבות הנפקת רישיונות מוביל, מתן וחידוש היתרי חומ״ס לנהגים, אישור היתרי חומ״ס למשאיות חדשות, וכן בעת העברת בעלות ומכירה של משאיות.
״למרבה הצער״ כותב בן הרוש, ״מדובר בגף שאינו מתפקד כלל. אין מענה טלפוני, אין תגובה לפניות בדוא״ל, ובהתקשרות טלפונית מושמעת הודעה אוטומטית המפנה לפנייה בכתב - אך גם פניות אלו נותרות ללא מענה. מצב זה נמשך כבר שנים, ומחמיר ככל שחולף הזמן. ניסיונותינו לפנות לגף לא נענים״.
״התוצאה״, מציין בן הרוש במכתבו, ״היא פגיעה יומיומית חמורה בענף כולו: נהגים אינם מקבלים היתרי חומ״ס במועד, נאלצים לשבת בבית, משאיות מושבתות, והפגיעה הכלכלית נאמדת בעשרות מיליוני שקלים בשנה״.
בן הרוש מציין כי מועצת המובילים עתרה לבג״ץ בנושא - עתירה שעסקה רק באי מתן היתרי חומ״ס לנהגים ואמורה לקבל התייחסות ממשרד התחבורה עד סוף יולי, ומוסיף כי: ״כל יתר הכשלים בתפקודו של הגף - כולל היעדר מענה, אי טיפול בבקשות לרישוי והיתרים אחרים - אינם מטופלים במסגרת העתירה והנזק נמשך בכל מישורי הפעולה של הגף״.
בן הרוש מסכם את הפנייה לנציב המדינה, וכותב: ״התמונה העגומה הזו מחייבת התערבות דחופה מצד נציבות שירות המדינה. אנו פונים אליך בבקשה למצות את כל הכלים העומדים לרשותך כדי להביא לתפקוד תקין, סביר וראוי של אגף מטענים, ולהביא לבדיקה מעמיקה של התנהלותו של העומד בראשו, נוכח הכשל המערכתי שבראשותו״.
מערכת PORT2PORT פנתה למשרד התחבורה לקבלת תגובה אולם היא טרם התקבלה ותתפרסם כאשר תתקבל.