רוה"מ והשר כץ השיקו היום קו הרכבת לכרמיאל

מתחנת כרמיאל יצאו שני קווים שונים - אחד לבאר שבע עם עצירה בתחנות תל אביב ואחד לחיפה. סך הכל יופעלו מדי יום בקו הרכבת 18 רכבות לחיפה ו-8 רכבות לבאר שבע


13:14 ,05.09.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה והמודיעין ישראל כץ השיקו היום את הנסיעה הראשונה של קו הרכבת החדש לכרמיאל. קו הרכבת בין תל אביב לכרמיאל יחל את פעילותו ב-20 בספטמבר, ערב ראש השנה.   

 

רכבת ישראל תפעיל בקו זה שתי רכבות בשעה בשעות השיא. רכבת אחת תפעל בין תחנת כרמיאל לתחנת חוף הכרמל והרכבת השנייה תפעל בין כרמיאל לבאר שבע, עם עצירה בתחנות תל אביב. סך הכל יופעלו מדי יום בקו הרכבת 18 רכבות לחיפה ו-8 רכבות לבאר שבע, מהשעה 05:30 בבוקר ועד חצות. זמן הנסיעה מתחנת כרמיאל לחיפה מרכז יעמוד על 34 דקות, ולתחנת תל אביב כשעה וחצי בלבד.

 

השר כץ ציין כי קו הרכבת החדש לכרמיאל שיחל לפעול באופן סדיר בעוד כשבועיים הוא הקו המסילתי הראשון המחבר בין הגליל לנגב, באמצעות רכבת ישירה. "עולים על רכבת מהירה בתחנת הרכבת בכרמיאל ויורדים בתחנת באר שבע" אמר השר כץ.

 

השר כץ ציין כי מדובר באחד הקווים החשובים באזור הפריפריה, שיסייע לצמצם פערים כלכליים וחברתיים. "בנוסף לאיכות חיים גבוהה, יזכו תושבי הגליל הפוקדים את האזור, במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה. אנו מביאים היום את בשורת הרכבת גם לכרמיאל ולערים נוספות, זאת במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים נוספים בצפון ובדרום", אמר כץ.

 

השר כץ ציין כי עם פתיחת הקו לכרמיאל יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום במשך שלושה חודשים ברציפות, לכל יעד בארץ, באמצעות כרטיס קו רב אישי. בתום שלושה חודשים של נסיעת חינם, תינתן הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות לנוסעים שיעלו בתחנות אחיהוד וכרמיאל.

 

במסגרת הפרויקט הענק של משרד התחבורה, שנבנה באמצעות חברת נתיבי ישראל  הוקמה מסילה באורך של כ-23 קילומטרים בין עכו לכרמיאל. המיזם כולל ארבע מנהרות באורך של כ-4.7 קילומטרים.

 

במסגרת הפרויקט נבנו שתי תחנות רכבת באחיהוד ובכרמיאל. בתחנת הרכבת בכרמיאל נבנו כ-700 מקומות חנייה ובתחנת אחיהוד כ-230 מקומות, עם אפשרות להרחבת החנייה בהמשך. העלות הכוללת של הפרויקט נאמדת ב-2.8 מיליארד שקלים.

 

השר כץ הוסיף כי הקו לכרמיאל יחושמל בעתיד, במסגרת תכניות משרדו לחשמל את כל קווי הרכבת בארץ. שר התחבורה הנחה את חברת נתיבי ישראל, שהקימה את מסילות הברזל לכרמיאל, להמשיך את תכנון הקו עד לקריית שמונה.

 

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ ציין כי מדובר בפרויקט הנדסי מורכב הכולל את מנהרת הרכבת המשמעותית ביותר בישראל, שאורכה הכולל מגיע לכ-10 קילומטרים. במנהרה הותקנו מערכות הבטיחות והביטחון מהמתקדמות ביותר בעולם. זאת, תוך התחשבות בנושא הסביבתי, בו אנו רואים חשיבות שאין כדוגמתה כחברה ממשלתית, באה כוחו של משרד התחבורה.

 

מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון: "רכבת הגליל היא שלב נוסף לקראת הדור הבא של רכבת ישראל. הרכבת תעניק שרות לקהלים חדשים, במקומות חדשים, ביותר רכבות וליותר יעדים. אנו גאים לחנוך עוד קו חדש ולהגשים את חזון רכבת ישראל כחברה עסקית חברתית. אנו כבר מוכנים להפעלת הנסיעות הסדירות החל מערב ראש השנה. איישנו את תחנות הרכבת החדשות - אחיהוד וכרמיאל, במיטב הצוותים, הנהגים והפקחים הודרכו על התוואי החדש וכבר מתרגשים להפעלתו, ומרכז הפיקוד והשליטה של רכבת ישראל מוכן ומזומן למשימה. שיהיה בהצלחה!"