נמל אשדוד: הסתיים מהלך שדרוג מערכת השער

מערכת השער החדשה כוללת תהליכים אוטומטיים בשירות עצמי על ידי הנהגים. עם תחילת הפעלת המערכת החדשה התלוננו המובילים היבשתיים כי המערכת החדשה אינה פועלת כראוי וגורמת לפקקים בכניסה וביציאה מהנמל


09:28 ,05.09.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

מחברת נמל אשדוד נמסר כי היא סיימה בימים האחרונים פרויקט רחב ומורכב של שדרוג מערכת השער בנמל, הכולל תהליכים אוטומטיים בשירות עצמי על ידי הנהגים. מטרת הפרויקט לייעל ולקצר את תהליכי הכניסה והיציאה של משאיות  בשערי הנמל, ושיפור השירות לציבור הנהגים.

 

מחברת הנמל נמסר כי השינוי המרכזי בא לידי ביטוי בכך שיותר תהליכים ייעשו באופן אוטומטי ועצמאי על ידי הנהג. כך למשל, בשער הביטחון בנמל - הנהג יזוהה וייבדק באמצעים ממוכנים, וייכנס  לנמל באופן עצמאי לחלוטין בהתאם להנחיות שיופיעו על צג בשער כגון: "המשך לשער הקדמי", המשך לבדיקה ביטחונית", וכדומה.

 

בשער הקדמי, בזמן שקילת המשאית, הנהג יבחר את המשך הפעילות בנמל (מכולות/ מטען כללי, יבוא/יצוא) ויפיק לעצמו כרטיס עבודה באמצעות מסך מגע. בסיום, יקבל הנחיה לאן עליו להמשיך (שער ראשי/ נתיב אוטומטי או ידני). בכל שלב יעמוד לרשות הנהג גורם אנושי אשר יסייע לו בתהליך במידת הצורך.

 

צפו במה כרוך הליך כניסת ויציאת משאיות בנמלי לוס אנג׳לס / לונג ביץ׳ בארה״ב: 

 

 

נזכיר כי מערכת השער החדשה באשדוד החלה לפעול בתחילת חודש אוגוסט וכמעט באופן מיידי זכתה למטר של תלונות מצד המובילים היבשתיים והנהגים שטענו כי המערכת החדשה אינה פועלת כראוי וגורמת לפקקי ענק ולעיכובים של שעות רבות בכניסה וביציאה מהנמל. מועצת המובילים והמסיעים טענה כי הפעלת המערכת שיבשה את כל הזרימה השוטפת בכניסות וביציאות מהנמל, וכי מצב זה גרם להפסדים כבדים לחברות ההובלה, לנזקים ללקוחות ולעצבנות רבה בקרב הנהגים.

 

בעקבות העיכובים הארוכים החליטה ועדת הנמלים להמליץ לחברות ההובלה להוריד ב-50% את כמות המשאיות שמגיעות לנמל ואף יזמה פגישה דחופה עם חברי הנהלת נמל אשדוד. במהלך הפגישה דנו הצדדים בפתרונות שונים והגיעו להסכמות כי יש להמשיך ולפעול על פי המתכונת שתוכננה מראש אך יש לאייש את המוקד האנושי בנמל 24 שעות מסביב לשעון על מנת לתת מענה לבעיות המובילים בזמן אמת.

 

ממשק המשתמש של המערכת הוא בשפות עברית, ערבית, רוסית ואנגלית. מחברת נמל אשדוד נמסר כי לטובת הנהגים הופקו חוברות הדרכה מפורטות במספר שפות אשר חולקו בשער הכניסה, וכן מפורסמות באתר חברת הנמל. לצפייה בחוברת ההדרכה באתר חברת נמל אשדוד לחצו כאן.  

 

מחברת נמל אשדוד נמסר: "כחלק מהליך שיפור השירות לנהגים בנמל אשדוד, חברת הנמל רכשה ציוד טכנולוגי מתקדם אשר יאפשר עבודה עצמאית של הנהג להנפקת כרטיס העבודה. המערכת המתקדמת תייעל ותקצר את השהייה בשערים ותשפר את השירות לציבור הנהגים".