אושר פרויקט כביש 16

חברת שפיר – פיצרוטי נבחרה כזוכה במכרז מסוג PPP לסלילת כביש כניסה חדש לירושלים אשר עלות הקמתו מוערכת בכמיליארד שקל. השר כץ: בדרך תהיה ממונהרת ברובה ותחבר את כביש 1, מבשרת ציון ומוצא עילית ישירות לדרך בגין ולשכונות המערביות


07:16 ,19.08.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקט כביש מס׳ 16, כביש הכניסה החדש לירושלים, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, מר נחמיה קינד, ומשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת נתיבי ישראל, עיריית ירושלים והחברה הממשלתית ענבל הכריזה השבוע על הצעתה של החברה בבעלות משותפת של החברות שפיר (50%) ו-PIZZAROTI (50%) כהצעה זוכה במכרז.

 

במכרז השתתפו 6 קבוצות, כאשר התחרות נשוא המכרז הייתה על גובה מענק ההקמה שתשלם המדינה למציע הזוכה. הצעתה של חברת שפיר- פיצרוטי למענק הקמה עמדה על כ-50 מיליון שקל. הכביש יבוצע בשיטת  PPP - Public Private Partnership, במסגרתה הזכיין יתכנן, יממן, יקים, יתפעל ויתחזק את הכביש למשך תקופת הזיכיון, שאורכה יהיה 25 שנה. עלות הפרויקט נאמדת בכמיליארד שקל. חברת שפיר – פיצרוטי צפויה להתחיל בבניית הכביש בשנת 2019 ולפתחו לתנועה בשנת 2023.

 

הכביש החדש יהווה כניסה מרכזית נוספת לבירה ויחבר את כביש ארצי מס' 1 לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. אורכו כחמישה קילומטרים, והוא יכלול שתי מנהרות – תחת השכונות יפה נוף והר נוף, וכן, שלושה מחלפים: באזור מוצא (כביש 1), נחל רבידה (גבעת שאול) ורחוב בייט בירושלים (סמוך לביה"ח שערי צדק), וצפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לירושלים, אשר תקל על עומסי התנועה ולצמצם את זמני הנסיעה. 

 

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי כביש מס׳ 16 הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית, הצפוי להפחית את עומסי התנועה בכניסה לירושלים באופן משמעותי. הכביש יהווה כניסה מרכזית נוספת לבירה מכיוון מערב ויאפשר לנהגים לחסוך שעות נהיגה רבות ויצמצם את זיהום האוויר. ״הכביש מהווה בשורה לעשרות אלפי נהגים ונוסעים הפוקדים מידי יום את ירושלים. בכוונתי להשלים את הפרויקט במהירות האפשרית לנוכח החשיבות הרבה של הכביש. הכביש, אשר ייקרא על שם הרב עובדיה יוסף, יעבור ברובו במנהרות ויהווה כניסה חדשה ומהירה למתחמי התעסוקה והמסחר של העיר״, הוסיף השר כץ.