המכרז להקמת הקו הכחול והסגול של הרכבת הקלה בירושלים יוצא לדרך

הפרויקט, שיבוצע בשיטת PPP, כולל, בין היתר, הקמה של מסילות באורך של כ-31 ק״מ, מתוכן 2.5 ק״מ תת קרקעיים בין הרחובות יפו ובר אילן במרכז העיר ו-53 תחנות, כשמתוכן שלוש תחנות תת קרקעיות


06:59 ,04.08.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

מסמכי המכרז לביצוע פרויקט הקווים הכחול והסגול של הרכבת הקלה בירושלים בשיטת PPP פורסמו אתמול (ג׳), זאת כחודש לאחר השלמת הליך המיון המוקדם והודות למאמצים רבים שהושקעו מצד הגורמים הרלוונטיים. ביום חמישי, 1.7.21, הכריזה ועדת המכרזים הבין-משרדית כי חמשת הקבוצות שהתמודדו בהליך המיון המוקדם עמדו בתנאי הסף והוכרזו ככשירות להתמודד במכרז. כלל הקבוצות חברו לקבלני משנה הכוללים חברות ישראליות וחברות בין-לאומיות מובילות בתחומים של מסילות, קרונות, אינטגרציה, מערכות, הפעלה ותחזוקה.

 

הפרויקט, שיבוצע בשיטת PPP, כולל, בין היתר, הקמה של מסילות באורך של כ-31 ק״מ, מתוכן 2.5 ק״מ תת קרקעיים בין הרחובות יפו ובר אילן במרכז העיר ו-53 תחנות, כשמתוכן 3 תחנות תת קרקעיות. כמו כן יכלול הפרויקט הקמת מוסך רכבת קלה חדש (דיפו) בשכונת מלחה שיכיל כ-61 רכבות (122 קרונות). תקופת הזיכיון צפויה לעמוד על 25 שנים.

 

בדומה לפרויקט ה-JNET ובמטרה לצמצם את ההפרעה לתושבי העיר ולבעלי העסקים בזמן עבודות הזכיין, המדינה ועיריית ירושלים כבר החלו בביצוע עבודות הכנה מקיפות לקראת הנחת המסילות, באמצעות חברת מוריה. במקביל ועדת המכרזים פועלת במרץ, בשיתוף תכנית אב לתחבורה ירושלים, בכדי לקדם את ההליך המכרזי ולעמוד בלוחות הזמנים שהוגדרו.

 

הפרויקט מנוהל על ידי ועדת מכרזים בין-משרדית בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, מר יובל רז, המשותפת למשרדי האוצר, התחבורה, עיריית ירושלים, חברת ענבל ובשיתוף צוות תכנית אב לתחבורה, המשמש כגוף המקצועי האחראי על קידום הפרויקט.

 

להלן הרכב הקבוצות שעברו את שלב המיון המוקדם: שיכון ובינוי ואגד החזקות,

אלייד, אלקטרה, מנרב ו- ALSTOM, שפיר הנדסה, קרן נוי וחברת CAF,

JSC Transmashholding, דן תחבורה ציבורית, לפידות קפיטל, LLC Northern Capital Tram,

קרן ג׳נריישן והפניקס ביטוח.

 

שרת התחבורה, מרב מיכאלי: ״עוד פרויקט תחבורתי שישפר משמעותית את החיים של כל אחת ואחד, יאפשר לנוע בצורה מהירה ונוחה יותר ויוריד מכוניות פרטיות מהכביש. גם את אי הנוחות שבדרך לשם, בזמן הקמת הפרויקט, אנחנו נשתדל להקל ולהפוך למזערית ככל שניתן. זה חלק מהחזון של משרד התחבורה - שיפור התחבורה הציבורית כך שיהיו כמה שיותר אמצעי ניידות, ושהדרך תהפוך נעימה, מהירה וטובה יותר״.