משרד התחבורה: הושלמה ההיערכות לקראת הסערה הערב

רשות הספנות והנמלים נערכת להמשך התפקוד התקין של הנמלים במהלך ימי הסערה. רשות שדות התעופה נערכה לקליטת טיסות פנים ארציות בטרמינל 1


10:27 ,16.02.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות מזג האוויר הסוער הצפוי החל מהערב. משרד התחבורה והגופים הכפופים אליו השלימו את היערכותם לקראת מזג האוויר הקיצוני הצפוי בכל חלקי הארץ והשלג שיחל לרדת הלילה (שלישי) בהרי הצפון ובירושלים.

 

על פי תחזית השירות המטאורולוגי, הערב יתחזקו הרוחות ויגיעו לשיאן ביום רביעי, אז ינשבו רוחות בעוצמה של 40 עד 80 קמ"ש ומשבים של 100 קמ"ש, העלולים לגרום לנזק ממשי. כמו כן, צפויות סופות רעמים וברד בעיקר בצפון הארץ.

 

הלילה יחל שלג בצפון רמת הגולן, וביום רביעי הוא צפוי להגיע להרי הצפון. בגבהים שמעל 700 מטר, ההיערמות תהיה לסירוגין ותגיע לעומק 5-10 ס"מ. לקראת ערב יתפשט השלג גם להרי המרכז ואזור ירושלים, ויימשך לפרקים לאורך כל הלילה. ביום חמישי הגשם יחזור והשלג יפשיר בהדרגה.

 

מנכ"ל משרד התחבורה, עופר מלכה, ערך ישיבה שנועדה לבחון את מוכנות משרד התחבורה והגופים המקצועיים הקשורים אליו, לקראת מזג האוויר הקיצון הצפוי בשלושת הימים הקרובים והשלג בהרי הצפון והמרכז ובירושלים.

 

נציגי חברת נתיבי ישראל  ציינו כי החברה השלימה את התיאומים לקראת מזג האוויר הצפוי עם אגף התנועה במשטרת ישראל והרשויות המקומיות, והחלה פריסת כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) ומפזרות מלח. עוד ציינו בחברה  כי בכוונתם להפעיל חמ"ל שיעקוב אחר האירועים וייתן מענה מיידי לכל תרחיש אפשרי.

 

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה נערכת לכל שינוי שיידרש במערך האוטובוסים בעקבות מזג האוויר הסוער. הרשות פועלת מול העיריות הרלוונטיות במטרה ליידע את הציבור בזמן אמת על כל שינוי. בעיר צפת, שבה צפוי השלג להיערם לגובה של 10 סנטימטרים ויותר, יצוידו האוטובוסים בשרשראות שלג.

 

רכבת ישראל נערכת לראשונה להפעלת הקו החשמלי המהיר לירושלים במזג אוויר סוער. על פי התחזיות, לא צפויים שינויים בלוח הזמנים של הרכבות. השירות המטאורולוגי במשרד התחבורה יציב תחנת שירות על גשר "עמק הארזים", אשר תתריע בזמן אמת במקרה של היערמות שלג על גבי המסילה.

 

רשות הספנות והנמלים נערכת להמשך התפקוד התקין של הנמלים במהלך ימי הסערה. הרשות תעדכן בזמן אמת על גובה הגלים, ותפעל במידת הצורך לאפשר כניסה ויציאה של כלי שייט אל הנמלים ומהם. רשות שדות התעופה נערכה לקליטת טיסות פנים ארציות בטרמינל 1. בשלב זה לא צפויים ביטולים של טיסות מתוכננות.