סיון: מביש לראות מכוניות חונות מתחת למדלים בעוד אניית גרעינים ממתינה לפריקה

יו"ר איגוד המשתמשים בתובלה ימית בתפזורת טוען במכתב למנהל רספ"ן, יגאל מאור, ולמנכ"ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, כי נמל אשדוד הפך את רציף 21 למגרש חנייה. חברת נמל אשדוד בתגובה: מדובר בעומס אחסנה נקודתי שהסתיים, נחסמה הגישה למנגש אחד מתוך שלושה שפעלו


14:44 ,12.01.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר איגוד המשתמשים בתובלה ימית בתפזורת, אלי סיון, הוציא היום מכתב חריף למנהל רספ"ן במשרד התחבורה יגאל מאור, ולמנכ"ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, בנוגע לפריקה משובשת של אניית גרעינים בנמל אשדוד. עותקים ממכתבו של סיון הועברו למנכ"ל משרד התחבורה, קרן טרנר, נשיא לשכת הספנות, ד"ר יורם זבה, ומנכ"ל חברת נמלי ישראל, שלמה ברימן.

 

סיון כותב כי "בהמשך לתלונות חברי האיגוד ובניגוד להצהרותיכם על קידום וייעול פריקת הגרעינים בנמל, התוצאות בשטח הן ההיפך הגמור".

 

לדברי סיון, נמל אשדוד השקיע עשרות מיליוני שקלים בהקמת מדלים ברציף 21 גם כשהפורקים בפעולה יעילותם נמוכה מאד.

 

סיון כותב כי נמל אשדוד הפך את רציף 21 למגרש חנייה למכוניות ואניות גרעינים ממתינות לפריקה מחוץ לנמל. "מביש לראות שמתחת למדלים שמיועדים לפריקת אניות, שממתינות מחוץ לנמלים ועולות אלפי דולרים כל יום, חנות מכוניות שאינן מאפשרות את פריקת האניות".

 

סיוון פונה אל מנהל רספ"ן, יגאל מאור, ואל מנכ"ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, ומבקש את "טיפולכם הדחוף לפינוי מיידי של המכוניות והכנסת אניות הגרעינים לפריקה". 

 

מאיגוד המשתמשים בתובלה בתפזורת נמסר עוד כי ברחבי הארץ מתחילים לחוש במחסור במוצרי גרעינים, וזאת בשל מזג האוויר הקשה ששרר בים השחור בתקופה האחרונה ומנע הפלגות של אניות גרעינים לישראל. 

 

תגובת חברת נמל אשדוד: מדובר בעומס אחסנה נקודתי שהסתיים

 

מנכ"ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, השיב היום למכתבו של אלי סיון, יו"ר איגוד המשתמשים בתובלה ימית בתפזורת לשינוע גרעינים ומספוא, וציין כי בניגוד לאמור במכתב בנוגע לרציף 21, בשל עומס אחסנה נקודתי של יממה בלבד שנבע מפריקה של אניית מכוניות אשר עגנה ברציף ופרקה מטען של מכוניות, נחסמה הגישה למינגש אחד ברציף מתוך שלושה מנגשים אשר פעלו, כאשר באותה עת לא היו אניות גרעינים בהמתנה. 

 

מנכ"ל חברת נמל אשדוד ציין כי אירוע זה הסתיים עם גמר פריקתה של האנייה וכעת אין כל הפרעה למי מאניות המגרעינים. 

 

יצחק בלומנטל מציין במכתבו לאלי סיון כי חברת נמל אשדוד אכן השקיעה מיליוני שקלים לרכישת מידלים לפריקת גרעינים, אך כותב כי בניגוד לטענותיו של אלי סיון, יעילותם גבוהה. יחד עם זאת מציין בלומנטל כי יעילות המידלים פוחתת לא אחת כתוצאה מכך שהלקוחות אינם מספקים משאיות ברצף לקליטת הגרעינים מהמידלים.

 

מנכ"ל חברת נמל אשדוד מוסיף ומדגיש במכתבו כי חברת הנמל תמשיך ותקפיד לתת שירות יעיל לכל לקוחותיה - דבר הבא לידי ביטוי בגידול המרשים בהיקפי הפעילות של פריקת המטענים בנמל, לרבות בפריקת הגרעינים. מר בלומנטל ציין כי חברת נמל אשדוד אף נערכת להגדלת היקף הפריקה של מטעני הגרעינים מעבר לקיים היום בנמל.  

 

טרם נמסרה תגובת משרד התחבורה לדברים.