איגוד המשתמשים בתפזורת: מתעלמים מאיתנו ומהוראת בית המשפט

טוענים כי הגבלת תנועת המשאיות באזור ממגורות דגון פוגעת בפעילות יבוא ופינוי הגרעינים וכי הגורמים המוסמכים לא יושבים איתם להידברות. נמל חיפה: מדובר בהחלטה של עיריית חיפה


13:33 ,25.07.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד המשתמשים בתובלה ימית בתפזורת לשינוע גרעינים ומספוא העביר לבית המשפט המחוזי בחיפה האשמה חמורה בדבר התעלמות מספר גורמים מהחלטות בית המשפט בהם חברת נמל חיפה, עיריית חיפה, המשרד להגנת הסביבה, משרד התחבורה, איגוד ערים אזור מפרץ חיפה וחברת יפה נוף.

 

בא כוחו של האיגוד, עו"ד דקל ברוקמן, כתב בפנייתו לבית המשפט כי "למרבה הצער ובניגוד להחלטתו של בית המשפט מיום 21.2.16, לא פעלו המשיבים (ובמיוחד לא פעלה, חברת נמל חיפה), לקידום פתרון מוסכם, הערימו קשיים על ניסיונות האיגוד לקדם הידברות, והעדיפו להשאיר את המצב כפי שהוא, תוך פגיעה חמורה בפעילות יבוא ופינוי הגרעינים דרך ממגורות דגון בחיפה".

 

כמו כן נטען בפנייה כעת לבית המשפט כי: "הפיילוט עליו הצהיר נמל חיפה להיתר מעבר משאיות דרכו – לא בוצע כלל, כך נראה, וככל שבכל זאת בוצע, הוסתרו ומוסתרים הנתונים, שנאספו על ידי הנמל מבית המשפט ומהאיגוד".

 

מדובר בעתירה שהוגשה בחודש פברואר על ידי בא כוחו של האיגוד, בה נטען כי עיריית חיפה והנתבעות האחרות צריכות היו להתייעץ, מבעוד מועד, בטרם הגבלות תנועת המשאיות באזור ממגורות דגון ובטרם פגיעה בפריקה ובאספקה השוטפת של התבואות מהממגורות.
 

כאמור, בעקבות העתירה הורה בית המשפט לצדדים ב-21 בפברואר להידבר בנושא, אך המשיבים התעלמו מבקשת בית המשפט. כעת, כפי שנכתב בפנייה לבית המשפט "מבקש האיגוד כי בית המשפט יכפה על הצדדים לקיים הלכה למעשה את החלטתו מיום 21.2.16, ויחייבם לקיים הידברות פתוחה, שקופה ותמת לב, על מנת להסכים על הפתרון המבוקש. לחילופין מתבקש בית המשפט למנות מומחה תחבורתי מטעמו, שיבדוק את טענות הצדדים ויציע פתרון, שיאפשר המשך פינוי סדיר ושוטף של התבואות ממגורות דגון בחיפה".

 

אלי סיוון, יו"ר האיגוד: "לא הגיוני, שבית המשפט מורה לצדדים לחשוף תוצאות פיילוט, או לחילופין לשבת לגישור, ונמל חיפה מתעלם מכך. מרגע שהוטלו המגבלות על תנועת המשאיות סביב ממגורות דגון משובשת אספקת התבואות לטחנות הקמח ולמפעלי המזון".

 

מחברת נמל חיפה נמסר בתגובה כי "תנועת המשאיות הוגבלה בעקבות החלטה של עיריית חיפה וכרגע לא נמצא פתרון יעיל להגבלת תנועת המשאיות".