אתר חדשות זר: אלי טילס עומד בראש קבוצת משקיעים לרכישת נמל חיפה

טילס, איש עסקים ישראלי שעבד ברשות הנמלים והרכבות ובעל ניסיון בתחום הספנות, נמצא במגעים מתקדמים עם משקיעים בינלאומיים לשם הקמת קבוצת רכישה שתתמודד על הזיכיון להפעלת נמל חיפה. טילס סייע לאחים נקש במכרז להפרטת נמל אילת


10:24 ,05.04.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

אתר הספנות הבינלאומי World Maritime פרסם אמש כתבה לפיה אלי טילס, אשר סייע לאחים נקש לזכות בחוזה להפרטת נמל אילת, נמצא במגעים מתקדמים עם משקיעים בינלאומיים המעוניינים להקים קבוצת רכישה שתמודד על הזיכיון להפעלת נמל חיפה.

 

בראיון לאתר החדשות הביע טילס ביטחון כי יש לו סיכוי טוב מאוד לזכות בזיכיון, שכן לטענתו, ידע על נמלים וספנות אינו דבר שניתן ללמוד אותו, אלא זה משהו שצריך להיות ״בדם״, והוא המפתח להצלחה. לטענתו, משבר נגיף הקורונה רק עשוי לזרז את ממשלת ישראל לסיים במהירות עם ההפרטה, שכן הממשלה זקוקה כעת לכל הכסף שהיא יכולה לגייס. 

 

טילס, איש עסקים ישראלי בן 71, החל את דרכו המקצועית כמנהל הספנות של המועצה לשיווק פרי הדר, שימש כמנהל תפעול ברשות הנמלים והרכבות, היה מנהל השינוע והלוגיסטיקה של כיל ואף שימש כמנכ״ל נגב סטאר, חברת הספנות המשותפת של צים וכיל. לאחר מכן חזר לתפקיד בכיר ברכבת ישראל ועם פרישתו ממנה בשנת 1997 פנה לשוק הפרטי והחל לעבוד עם אנשי עסקים ישראלים בעסקאות רכש שונות הנוגעות לאניות וברזל. בשנת 2012 ליווה טיליס את האחים נקש במכרז להפרטת נמל אילת - מכרז בו הם זכו בסופו של דבר. 

 

נזכיר כי המדינה מעוניינת להפריט את חברת נמל חיפה תמורת 1 מיליארד שקל לפחות.