בנמל חיפה שבעי רצון: הפיילוט של ה- TOS מצליח מעל הציפיות

יואב מרגלית, סמנכ"ל תפעול ומסופים בחברת נמל חיפה, בראיון מיוחד


00:00 ,11.11.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

סמנכ"ל תפעול ומסופים בחברת נמל חיפה, יואב מרגלית, מספר בראיון מיוחד לנוכח ההצלחה של פיילוט מערכת ה-TOS ברציף הכרמל החדש על ההישגים, התכנון לעתיד ומדוע נבחרה חברת MSC להוביל את תפעול המערכת החדשה 

 

מערכת ה-TOS החדשה של חברת נמל חיפה ממשיכה להניב פירות. פיילוט המערכת מראה עד כה תוצאות טובות מעבר לציפיות בחברת נמל חיפה. יואב מרגלית, סמנכ"ל תפעול ומסופים בחברת נמל חיפה, אמר כי עד היום עברו ארבע אוניות של חברת MSC תחת המערכת החדשה.
 
המערכת הופעלה לראשונה ב-31 לאוקטובר, כאשר האוניה הראשונה שזכתה לעבור תחת המערכת החדשה הייתה אונית MSC Edith. פעולת הפריקה עברה בהצלחה, כאשר במהלך משמרת אחת בלבד נסתיימו 180 פעולות. "האוניה הייתה לא פשוטה. עם מטענים חריגים, מכולות קירור, מכולות חומרים מסוכנים, ככה שההצלחה הייתה מעבר למצופה" אמר מרגלית.
 
לדברי מרגלית, לא רק בהנהלת נמל חיפה שמחו על ההצלחה של הפעלת המערכת. גם החברה האמריקאית שפיתחה את ה-TOS  מחברת  Zebra Enterprise Solutions) ZES ), הייתה מרוצה מהפריקה המהירה והמוצלחת של האוניה.

 


 
מרגלית ציין כי חברת MSC, שנבחרה לחברת הספנות שתוביל את הפיילוט, לא נבחרה במקרה להוביל את הפרויקט. "חברת MSC נבחרה לפיילוט כי אנחנו מחזיקים ממנה. היא חברה מסודרת מאוד, קשוחה מאוד, מעט מאוד שינויים תוך כדי עבודה, ככה שניתן להגיע איתה להישגים יפים כמו שהגענו בארבע האוניות הראשונות שהפעלנו. אנחנו מאוד מרוצים משיתוף הפעולה עם חברת MSC".
 
כאמור, מערכת ה-TOS מראה עד כה אחוזי הצלחה גבוהים, אך בנמל חיפה ממשיכים לבדוק את תפקודה "בסך הכל אנחנו צופים שעד העלייה הכוללת לאוויר אנחנו נפעיל עוד עשרות אוניות תחת ה- TOS, כך שנצבור ניסיון תפעולי בעבודה תחת המערכת והעלייה הכוללת לאוויר תהיה סבירה יותר, עם פחות הפסקות, פחות תקלות ועם שירות טוב יותר ללקוח" מציין מרגלית.
 
עם זאת, נערכים בנמל חיפה לעתיד וצופים לעבור את 25 המכולות בשעה "מערכת ה-TOS יחד עם הכלים החדשים ברציף הכרמל ועם הספרדר מסוג TWIN LIFTישפרו מאוד את היכולות שלנו, ואנחנו צופים להגיע ל-30 מכולות לשעה כבר בטווח של החצי שנה הקרובה" מסר מרגלית.