עקב העיצומים בנמלים: לקוחות הנמלים מבקשים את התערבות רה״מ

טוענים במכתב לנתניהו כי ״המשך ההפרעות בפעילות השוטפת של נמלי חיפה ואשדוד מסוכנות למגזר העסקי ועלולות להביא לידי פגיעה חמורה בכלכלת מדינת ישראל״


10:07 ,22.03.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות התסיסה בקרב עובדי הנמלים הן בחיפה והעיצומים המתקיימים באשדוד זה מכבר ובחיפה החל מאתמול פנה הבוקר פורום לקוחות הנמלים במכתב לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, ומבקשים את התערבותו הדחופה בנושא.

 

על המכתב חתומים, כאמור, מר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים בישראל, עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, דר׳ יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית ומר גבי בן-הרוש, יו״ר מועצת המובילים.

 

במכתב מציינים לקוחות הנמלים כי ״בשבועות האחרונים אנו חווים עיצומים ואי סדר בפעילות השוטפת של נמל אשדוד, כאשר מטענים בייבוא ובייצוא לא מועמסים ונפרקים מאניות בפרק זמן סביר. נמל חיפה הצטרף לעיצומים אלו אשר פוגעים באופן ישיר במגזר העסקי ובכלכלת מדינת ישראל.

 

״זה זמן רב נמל אשדוד אינו מתפקד כראוי, ובעקבות כך, כל סחר החוץ של מדינת ישראל נפגם קשות. הסיבות להתפתחות המצב הנוכחי כוללות שורה ארוכה של סכסוכי עבודה, החל מהמאבקים ברפורמה ובנמלים החדשים, וכלה בהתנגדות לגיוס עובדים חדשים. כתוצאה מהמצב שתואר לעיל, ניות רבות לא מצליחות לפרק את מלוא היבוא ו/או לטעון את מלוא היצוא בפרק זמן סביר.

 

״הבעיות בנמלים נובעות מפעילות לא תקינה של סקטורים מסוימים אשר מנצלים את כוחם בכדי להכתיב את רצונם על הנהלת הנמלים. כתוצאה מהתנהלות של חלק מעובדי הנמלים, כלל המגזר העסקי נפגע, כאשר מטענים מעוכבים. המשמעות של העיכובים הינה: פגיעה בכושר הייצור של המגזר העסקי (נזק ישיר ועקיף), פגיעה בקבלת סחורות, מוצרים וחומרי גלם לחג הפסח, פגיעה בלקוחות של היצואנים בחו״ל, תשלומי אחסנת מכולות בנמלים המושתים על בעלי המטענים, היטלי צפיפות, אניות המאיימות לא לפקוד את מדינת ישראל, פגיעה בנהגים המובילים סחורות ונאלצים לעמוד בפקקי ענק שעות רבות ועוד. כאשר הנזק למשק הישראלי גדל מדי יום.

 

״המשך ההפרעות בפעילות השוטפת של נמלי חיפה ואשדוד מסוכנות למגזר העסקי ועלולות להביא לידי פגיעה חמורה בכלכלת מדינת ישראל, לפיכך אנו מבקשים את התערבותך הדחופה בנושא״.