ארגון IMO על ההצעה לקיים תקופת מעבר: ״ההצעה הקיימת מבולבלת ומעורפלת״

הדיונים, שאמורים להסתיים מחר יקבעו באופן סופי אם תקנות הארגון על הגבלת אחוז הגופרית בדלק ימי ל-0.5% אכן תיכנסנה לתוקף ב-1 בינואר 2020. ההצעה לקיים תכנית מעבר זכתה לתמיכת ארה״ב


12:44 ,25.10.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

הדיונים, שאמורים להסתיים מחר, ביום שישי, 26 באוקטובר, יקבעו באופן סופי אם תקנות הארגון על הגבלת אחוז הגופרית בדלק ימי ל-0.5% אכן תיכנסנה לתוקף ב-1 בינואר 2020.

 

הדיונים המתקיים בימים אלה במשרדים הראשיים של משרדי ארגון הספנות הבינלאומי IMO זוכים לתשומת לבו של עולם הספנות כולו. הדיונים, שאמורים להסתיים מחר, ביום שישי, 26 באוקטובר, יקבעו באופן סופי אם תקנות הארגון על הגבלת אחוז הגופרית בדלק ימי ל-0.5% אכן תיכנסנה לתוקף ב-1 בינואר 2020.

 

בימים האחרונים עלתה תכנית חדשה, שאף זכתה לתמיכתו של ממשל הנשיא טראמפ (ר׳ו ידיעה) במסגרתה המעבר ליישום התקנות החדשות יהיה הדרגתי ו״רך״ יותר, ויאפשר תקופת ניסיון – או כפי שהדבר מכונה באנגלית Experience building phase.

 

יחד עם זאת, תומכי תקופת המעבר מדגישים בכל הזדמנות כי הם אינם נגד דחיית מועד כניסת התקנות לתוקף. לטענתם, תקופת הניסיון תאפשר לאסוף מידע במהלך תקופה מסוימת שתתחיל ב-1 בינואר 2020 על מנת לספק שקיפות גדולה יותר שתיתן אינפורמציה על העמידה בתקנות, אך מועד סיום תקופה זו לא הוגדר.  

 

רעיון זה של ״תקופת מעבר״ זכה לתמיכה של מדינות כגון הבהאמס, ליבריה, איי מרשל, פנמה, ארגון BIMCO, אינטרקרגו ואינטר-טנקו – מדינות המייצגות ״מדינות דגל״ של אניות רבות – וזכה מאז הצגתו, כאמור, לתמיכה רבה מהממשל בארה״ב.

 

יחד עם זאת, לאחר שארגון IMO דן בהצעה אתמול ושלשום, יו״ר הארגון, מר היידיקי סאיטו (Saito), אמר כי אין רוב ברור עבור הצעה זו וכי הדרך הטובה ביותר להתמודד איתה היא לבדוק בדיוק מהם מרכיביה. לדבריו, ההצעה המדוברת, כפי שהיא נראית כיום, הינה ״מבלבלת ומעורפלת״.