זוכרים את ראובן צוק

לשכת הספנות נפרדה מראובן צוק ז"ל. ד"ר יורם זבה: "זכינו להכיר איש טוב". שי באב"ד: "ראובן היה אחד מאותם גיבורים אלמונים". יוני איזקוב: "בתקופתו הפכה הלשכה לגורם משמעותי ופעיל". דברים לזכרו נשא גם נשיא Fonasba


00:00 ,11.01.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

אמש (ג') ערכה לשכת הספנות הישראלית ערב מרגש לזכרו של נשיא הלשכה ראובן צוק ז"ל, שנפטר באופן מפתיע לפני כחודש. בערב נכחו בני משפחתו של צוק, בכירי עולם הספנות, חבריו ומוקירי זכרו, שספדו לו והעלו דברים לזכרו.

לאירוע המרגש, שנערך באולם אקסודיה בתל אביב, הגיעו למעלה מ- 200 אורחים.

את הערב הנחה חבר לשכת הספנות ומנכ"ל חברת קוראל שירותי ים, יוני איזקוב, שהודה לנוכחים שהגיעו לערב וסקר תחנות בחייו של צוק. "אין ספק שבתקופתו של ראובן לשכת הספנות הפכה לגורם משמעותי יותר ופעיל יותר בכל תחום שקשור לספנות בישראל. הוא יחסר לכולנו מאוד", סיכם.

שי באב"ד, מנהל אזור ישראל בחברת צים והנשיא בפועל של לשכת הספנות שיתף את הנוכחים ביחסיו הקרובים עם נשיא הלשכה שנפטר במפתיע. "ראובן מבחינתי היה אחד מאותם גיבורים אלמונים, שבשקט ובעשייה מופתית פעל בעולם הספנות בישראל ב-40 השנים האחרונות, ועל כך זכה לברכה רבה מכל האנשים בענף". באב"ד סיפר על היכולות האישיות של צוק, בעיקר יכולת ההקשבה והתקשור עם בני האדם, והודה לו על כל מה שלמד ממנו.

"חז"ל אמרו שבעולם הבא אדם נשפט על פי מעשיו ובעולם הזה אדם נשפט על פי מה שחברים אומרים עליו. נזכרתי במשפט יפה זה כשבאתי לתמצת את התנהגותו של ראובן לאורך השנים. ראובן זכה שיהיה דימיון רב בין שיפוטו של הקדוש ברוך הוא לבין שיפוטם של אלה שבאו איתו במגע", אמר ד"ר יורם זבה, לשעבר מנכ"ל צים וחבר אישי וקרוב של צוק. "כאשר אין חילוקי דיעות בין השמיים לארץ, זכינו כולנו להכיר איש טוב", הוסיף, "היו לי שעות ראובן רבות. אחד הדברים המרשימים ביותר בשיחות איתו היו ההתלבטויות, האכפתיות והדבקות בסיכומים".

אורח הכבוד, נשיא הפדרציה הבינלאומית של סוכני האוניות (Fonasba) קריסטאקיס פ. פאפאוואסיליו, דיבר לא רק על קולגה שהכיר במשך 25 שנה, אלא גם על חבר. "ראובן היה איש שלא היסס להביע את דעתו, אבל תמיד חשב בצורה חיובית ותמיד היתה לו עצה טובה לתת. הוא יחסר לי, הוא יחסר לכולנו ב- Fonasba. ראובן היה קרוב מאוד לקפריסין ויחסר לחבריו בלשכת הספנות הקפריסאית. זכרו תמיד יישאר איתנו".

הערב המרגש נמשך ובין שאר הדוברים היו גם בנו של ראובן ז"ל, יובל צוק, רעיתו מרים צוק, וחבר הלשכה דוד רוזן שהנחה פאנל קצר בו לקחו חלק שוקי סגיס, מנדי זלצמן, ר"ח יגאל מאור וגד שפר שהציגו, כל אחד מראייתו שלו, את הפאן האישי והמקצועי, כפי שכל אחד מהם זכה להכיר, באישיותו המיוחדת של ראובן צוק ז"ל.