חברת CMA CGM תחת התקפת סייבר

חברת הספנות הצרפתית דיווחה על פגיעה בשרתים ההיקפיים שלה וניתקה כל גישה חיצונית ליישומים הדיגיטליים שלה. ככל הנראה בתוכנת כופר זדונית המצפינה את המדיע על מערכות המחשב ומפעיליה דורשים תשלום על מנת לפענח את ההצפנה


07:37 ,29.09.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הספנות הצרפתית הודיעה בחשבון הטוויטר שלה אתמול כי היא מנתקת את הגישה חיצונית ליישומי טכנולוגיית המידע של CMA CGM וזאת בשל תקיפת סייבר על שרתי החברה.

 

על פי הודעת החברה, התקיפה השפיעה על השרתים ההיקפיים שלה. בהודעת CMA CGM צוין כי ״ברגע שהתגלה הפרת האבטחה, הופסקה הגישה החיצונית ליישומים כדי למנוע את התפשטות התוכנה הזדונית״.

 

החברה הודיעה בנוסף כי היא מבצעת חקירה באמצעות מומחים של החברה כמו גם מומחים חיצוניים לבדיקת האירוע. על פי הפרסומים מדובר ככל הנראה בתוכנת כופר זדונית הידועה בשם Ragnar Locker. התוכנה מצפינה את המידע הקיים במערכות המחשוב ומפעיליה דורשים תשלום על מנת לקבל מפתח לפענוח ההצפנה.

 

חברת Ceva Logistics, חברת בת CMA CGM, לא נפגעה. חברת הספנות ממשיכה לקבל  בקשות להזמנה ותפעול, אך ביקשה כי הפונים ייפנו לסוכנות המקומית שלהם.

 

נציין כי זוהי התקפת סייבר שנייה שהפילה מערכות מחשב של חברת ספנות גדולה השנה. באפריל השנה תוכנה זדונית הפילה את אתר חברת MSC ואת שירות MyMsc. החברה החזירה את המערכות שלה לפעילות מלאה חמישה ימים לאחר שאישרה את קיום התקיפה.