הפוך על הפוך: מארסק מבטלת את כל ביטולי ההפלגות

זאת בסחר הטרנס-פסיפי לאחר שנרשמו עליות שיא בתעריפי ההובלה בחודשיים האחרונים. ככל הנראה לאחר בקשה של רשויות סין על מנת למנוע עלייה נוספת בתעריפים. חברות קוסקו ו-OOCL יוסיפו נפחים גם הן


11:50 ,21.09.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת מארסק הכריזה כי לנוכח העלייה בכמויות הנפחים המובילים לצפון אמריקה בחודשיים האחרונים – עלייה שהיא צופה כי תמשיך עד חודש נובמבר לפחות – היא מבטלת את כל ההפלגות המבוטלות בסחר הטרנס-פסיפי.

 

תעריפי ההובלה (ספוט) ממשיכים לשבור שיאים בסחר לחוף המערבי של ארה״ב בשבועות האחרונים ומתקרבים ל-4,000 דולר פר מכולה.

 

על פי הדיווחים הרשויות הסיניות התערבו וביקשו כי חברות הספנות יוסיפו נפחים בקווים על מנת למנוע ממחירי ההובלה לעלות יתר על המידה. נציין כי חברות הספנות בבעלות סינית – OOCL  וקוסקו נענו לבקשת הממשל הסיני, וכאמור, גם חברת מארסק תוסיף נפחים בסחר. גם נציבות הסחר הימי האמריקאית (FMC) ביצעה הערכת מצב השבוע בנוגע למתרחש.

 

בהודעה שפרסמה הנציבות נאמר כי ״אם קיימת אינדיקציה כלשהי כי חברת ספנות כלשהי מפרה תקני התחרות בסעיף 6 (ז) לחוק הספנות, הוועדה תנסה מיד לטפל בחששות אלה מול חברות הספנות. במידת הצורך, ה-FMC תפנה לבית המשפט הפדרלי בבקשה לצו מניעה״.

 

מסתמן כי חברות ספנות נוספות יילכו בדרכה של מארסק ויוסיפו גם הן נפחים בקו הסחר המבוקש. מארסק ציינה בהודעתה כי היא תפעיל מחדש אניות בטלות ותעביר בהקדם מכולות ריקות לסין לטובת עמידה בביקושים.