חברת מארסק תציע ללקוחותיה אפשרויות שינוע ללא פליטת פחמן

השיקה ניסוי עם קבוצת H&M אשר מעוניינת לשנע את המטענים שלה בשרשרת אספקה ברת קיימא ידידותית לסביבה. סורן טופט: פתרונות ללא-פחמן עבור הספנות כבר יכולים להיות מנוצלים כיום, הן מבחינה טכנית והן מבחינה מבצעית


13:11 ,20.06.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

מוצר חדש ללא פחמן - ראשון מסוגו בתעשייה – נבחר לשמש כמוצר פיילוט בשיתוף פעולה עם לקוחות נבחרים של חברת מאסרק. מדובר בלקוחות שמעוניינים במיוחד לשנע את המטענים שלהם לאורך שרשרת אספקה ברת-קיימא וידידותית לסביבה. קבוצת H&M הינה הקבוצה הראשונה שבחרה לבצע התנסות בשירות זה, וזאת כחלק מהמעבר לשינוע מטענים באופן נייטרלי מפחמן.

 

מקבוצת מארסק נמסר כי הדלק הביולוגי בו ייעשה שימוש בפיילוט מורכב מאותה התערובת של שמן בישול משומש ודלק ״כבד״ שנבדק בהצלחה באמצעות הקואליציה הדנית לצמיחה ברת קיימא (DSGC), וחברת Shell השנה. דלק זה מאושר לשימוש כדלק בר קיימא על ידי ארגון ISCC הבינלאומי לקיימות ופחמן.

 

סורן טופט, סמנכ״לֹ התפעול של מארסק, ציין כי ״ניסוי הדלק הביולוגי על גבי אניית Mette Maersk  הוכיח כי פתרונות ללא-פחמן עבור הספנות כבר יכולים להיות מנוצלים כיום, הן מבחינה טכנית והן מבחינה מבצעית. למרות שעדיין לא מדובר בפתרון מוחלט, בהחלט מדובר בחלק מהפתרון לשינוע ימי ידידותי לסביבה והוא יכול לשמש פתרון מעבר כדי להפחית את פליטת CO2 היום. עם השקת מוצר זה, חברת מארסק תוכל לסייע ללקוחות שלנו שהמטרה שלהם היא לעבור ולעבוד ברשתות אספקה ​ברות-​קיימא״.