מדד פרייטוס: מסתמן כי תעריפי הספוט הגיעו לתקרה

למרות העיכובים וההפרעות המתמשכים, תעריפי ההובלה הימיים בין אסיה ואירופה - יחד עם תעריפי כל נתיבי הסחר העיקריים – שמרו על רמתם השבוע. הצפי הוא כי גם חודש מאי יהיה עמוס במיוחד


09:58 ,28.04.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

מניתוח של מדד פרייטוס שפורסם אתמול עולה כי למרות העיכובים וההפרעות המתמשכים, תעריפי ההובלה הימיים בין אסיה ואירופה - יחד עם תעריפי כל נתיבי הסחר העיקריים – שמרו על רמתם השבוע, מה שאולי מעיד על כך שהתעשייה הגיעה לתקרת תעריפי הספוט.

 

אולם הביקוש להובלה ימית אינו מתמתן ואינו מראה סימנים של האטה. הביקוש אף זולג לכיוון ההובלה האווירית ותעריפי ההובלה בנתיבי אסיה - ארה״ב טיפסו בכ-25% לרוב היעדים עד כה החודש.

 

תעריפי ההובלה בין סין לחוף המערבי של ארה״ב לא השתנו ועמדו על 4,854 דולר / FEU. שיעור זה גבוה ב-225% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה בין סין לחוף המזרחי של ארה״ב עמדו גם הם על 6,203 דולר / FEU, והם גבוהים ב-135% מהתעריפים בשבוע המקביל אשתקד.

 

על פי ניתוח של חברת פרייטוס, נמלים, חברות ספנות ומשלחים ממשיכים להתמודד עם הבלגן שיצרה חסימת תעלת סואץ, כאשר אניות מעוכבות הובילו לביטולי הפלגות נוספות בשבועות הקרובים בנתיבי אסיה-אירופה ואירופה - ארה״ב.

 

כמו כן, נתונים ראשוניים מראים כי הוצאות הצרכנים האמריקאים במגזר השירותים החלו סוף סוף לגדול, ודבר מציע סימן ראשון לכך שבסופו של דבר תהיה הקלה בביקוש לסחורות המגיעות בהובלה ימית. אך זה לא יקרה ממש בקרוב, מכיוון שחודש מאי צפוי להיות עוד חודש עמוס ביותר בנתיב הטרנס-פסיפי והמלאים המדולדלים משמעותם נפחים גדולים יותר שישונעו בהובלה ימית, גם לאחר שביקוש הצרכנים יעבור בסופו של דבר למגזר השירותים.