מכה למשלחים: ביטולי הפלגות לרגל ראש השנה הסיני

חברות מארסק ו-MSC, המפעילות את ברית 2M, מתכוונות לבטל שלוש הפלגות שכבר פורסמו מאסיה לצפון אירופה בשבועות 5-7. מארסק: הביטולים נועדו לשפר את אמינות לוח הזמנים


13:00 ,27.01.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות ספנות הודיעו על כוונתן לבטל מספר הפלגות מאסיה לכיוון צפון אירופה סביב חופשת ראש השנה הסיני החדשה בחודש הבא. מדובר במכה לא פשוטה למשלחים שהצליחו לאחר מאמצים להבטיח מקומות על האנייה בהפלגה שלא תצא אל הפועל.

 

חברות מארסק ו-MSC, המפעילות את ברית 2M, מתכוונות לבטל שלוש הפלגות שכבר פורסמו מאסיה לצפון אירופה בשבועות 5-7. חברת ברית ״אוקיינוס״ (Ocean Alliance), CMA CGM, תדלג על שלוש לולאות באותה תקופה.

 

חברת MSC מסרה כי הביטולים נחוצים ״עקב האטת הביקוש במהלך ראש השנה הסיני״, וכן לאור ״העומס המאתגר ברחבי שרשרת האספקה״.

 

חברת מארסק ציינה בהודעה ללקוחותיה כי יש צורך בביטולי ההפלגות כדי ״לשפר את אמינות לוח הזמנים, לפנות שירותים אלה לצעדים להחלמת לוח זמנים, וזאת בתגובה לגודש קשה בנמלים נמל קשה ומגבלות ציוד״.

 

מקור בכיר באחת מחברות הספנות ציין כי לדעתו ביטולי ההפלגות קשורות לרצונן של חברות הספנות להאט את שרשרת האספקה ​​העמוסה גם כך, ולהקל את הלחץ הרבה שיש על ציוד וצפיפות  בנמלי צפון אירופה. ״"אני יכול לדבר רק עבור הספינות שלנו, והן מוזמנות במלואן עד CNY״ אמר המקור. ״בנוסף, יש כל כך הרבה מטענים שהתגלגלו לאחרונה (רול-אובר) שלא יכול להיות שזה עניין של ירידה בביקושים, ואני מניח שחברות הספנות רוצות  להחזיר לוח זמנים כלשהו על ידי קיצוץ הפלגות״.

 

על פי הדיווחים, חברת HMM תוסיף לסבב הפקידה אניית מכולות נוספת בסוף החודש שתפליג מבוסאן להמבורג, וזאת בכדי לספק את הביקוש הגובר של משלוחים מדרום קוריאנה לאחר לחץ מצד הממשלה המקומית.