צים מצטרפת למיזם הדיגיטלי TradeLens של מארסק ויבמ

יותר מ-5 מיליון משלוחים נרשמו ב- TradeLens עד כה מטעם של יותר מ-60 גופים החברים ברשת ו-100 גופים החברים באקוסיסטם. אייל בן-עמרם, CIO צים: ״צים מאמצת גישה פרואקטיבית של קידום והשקעה בפתרונות דיגיטליים״


12:30 ,17.04.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת צים הודיעה היום על הצטרפותה כחברה למיזם TradeLens, פתרון דיגיטילי מבוסס טכנולוגיית בלוקצ׳יין לענף הספנות, בפיתוח משותף של החברות Maersk ו-IBM.

 

מיזם TradeLens עושה שימוש בטכנולוגיית בלוקצ׳יין על מנת לבסס מערך של שיתוף פעולה אמין בין שותפי סחר שונים - חברות ספנות ומשלחים, רשויות המכס, רשויות נמלים ואחרים בביצוע פעולות עסקיות ובתהליך הדוקומנטציה של הסחר הגלובלי. TradeLens יוצרת סביבה דיגיטלית שלחברים בה יש גישה משותפת לכל פעולה עסקית, תוך שמירה מלאה על שלמות המידע והפרטיות שלו. היא מאפשרת שיתוף פעולה יעיל ובטוח באמצעות גישה בזמן אמיתי למידע על משלוחים ולדוקומנטציה שלהם.

 

מחברת צים נמסר כי ״צים, כחברה מובילה בתעשיית ספנות המכולות הגלובלית, מקדמת חזון של חדשנות דיגיטלית בכל תחומי פעילותה. החבירה ל- TradeLens מהווה נדבך נוסף במהלך הכולל של החברה להתייעלות וחיסכון עבור החברה ועבור לקוחותיה, באמצעות פתרונות דיגיטליים מתקדמים״.

 

אייל בן-עמרם, CIO צים, ציין כי ״אנו שמחים להצטרף ל- TradeLens כחלק מהחזון שלנו להיות בחזית החדשנות הדיגיטלית בספנות. צים מאמצת גישה פרואקטיבית של קידום והשקעה בפתרונות דיגיטליים, דוגמת היוזמה החלוצית של שטר מטען אלקטרוני מבוסס בלוקצ׳יין בשיתוף חברת Wave Inc ולאחרונה ההשקעה בפתרון סחר אלקטרוני פורץ דרך של Ladingo.

 

מייק וייט, מוביל מיזם TradelLens מטעם מארסק, ציין כי ״צים מביאה אתוס של חדשנות דיגיטלית לסביבה העסקית של TradeLens ואנחנו מקדמים בברכה את הצוות של צים. המיזם הגיע להישגים משמעותיים בטרנספורמציה של תהליכים מסורתיים בספנות, באמצעות טכנולוגיה המאפשרת שקיפות ויעילות. האפקטיביות של הפתרון היא ביכולתו לספק את היתרונות הללו ובה בעת לאפשר למובילים כמו צים לשמור על היתרונות התחרותיים שלהם. ככל שיצטרפו עוד מובילים ושחקנים אחרים לפלטפורמה, נהיה קרובים יותר לעידן חדש בסחר הגלובלי״.

 

דניאל מלכה, מנכ״ל IBM בישראל ציין כי ״הצטרפותה של צים ל- TradeLens מעידה על הסיבות שהביאו אותנו לחבור למארסק לפיתוח הפתרון הזה. רשתות מבוססות בלוקצ׳יין כמו TradeLens מתפקדות באופן מיטבי כשהן מורכבות ממגוון גדול של משתתפים הפועלים יחד על מנת להניע שינוי בתעשייה כולה. זה בדיוק מה שאנו עדים לו כעת במיזם TradeLens״.

 

יותר מ-5 מיליון משלוחים נרשמו ב- TradeLens עד כה מטעם של יותר מ-60 גופים החברים ברשת ו-100 גופים החברים באקוסיסטם. צים צפויה להתחיל לספק מידע לפלטפורמה בסוף הרבעון השלישי של 2019.

 

הפלטפורמה של TradeLens פתחה במשותף על ידי מאסק וחברת IBM. מדובר בפלטפורמה נייטרלית ופתוחה לשירות התעשייה, מבוססת טכנולוגיית בלוקצ׳יין ונתמכת ע״י שחקנים מובילים בתעשיית הספנות הגלובלית. הפלטפורמה מקדמת חילופי מידע יעילים, בטוחים ושקופים על מנת לאפשר שיתופי פעולה ואמון לאורך שרשרת האספקה הגלובלית.