מרוקו החלה בקידומו של אחד ממיזמי התשתית השאפתניים ביותר בתולדות ענף התעופה שלה, עם השקת פרויקט להקמת טרמינל נוסעים חדש בנמל התעופה הבינלאומי מוחמד החמישי בקזבלנקה. עם השלמתו, צפוי המתקן החדש להפוך לטרמינל האווירי הגדול ביותר ביבשת אפריקה ולחזק משמעותית את מעמדה של הממלכה כמרכז תעופה בינלאומי.
הפרויקט מהווה חלק מאסטרטגיה לאומית רחבה לפיתוח תשתיות התחבורה האווירית במרוקו ולהתאמתן לגידול המתמשך בתנועת הנוסעים, הן בטיסות בינלאומיות והן בטיסות פנים. במקביל, הוא נועד לתמוך בצמיחה המהירה של ענף התעופה העולמי ולשפר את יכולת הקליטה של שדה התעופה המרכזי במדינה.
הטרמינל החדש צפוי להגדיל באופן משמעותי את קיבולת הנוסעים של נמל התעופה, תוך שיפור זרימת התנועה והפחתת עומסים. במסגרת הפרויקט יוקמו מתקנים מתקדמים ושירותים מודרניים בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים, במטרה לשדרג את חוויית הנסיעה ולהקל על הליכי הכניסה, היציאה והמעבר של נוסעים.
לפי התוכנית, הטרמינל ישלב טכנולוגיות חדשניות לניהול תהליכי הבידוק, הביטחון והשירות, במטרה לקצר זמני המתנה ולהעלות את רמת היעילות התפעולית של השדה.
המהלך משתלב בחזונה של מרוקו להפוך את קזבלנקה למוקד תעופה מרכזי המקשר בין אפריקה, אירופה, המזרח התיכון ויבשות אמריקה. בזכות מיקומה הגיאוגרפי האסטרטגי, שואפת המדינה לחזק את מעמדה כתחנת מעבר מרכזית לטיסות בינלאומיות ולמשוך חברות תעופה ונתיבי טיסה נוספים.
מעבר להשפעתו על ענף התעופה, צפוי הפרויקט להניב תרומה כלכלית משמעותית. הקמת הטרמינל תיצור אלפי מקומות עבודה ישירים ועקיפים בשלבי הבנייה וההפעלה, ותעודד פעילות בענפי הלוגיסטיקה, התחבורה, התיירות והשירותים. בנוסף, הוא צפוי לתמוך במשיכת השקעות חדשות ולתרום להמשך פיתוח התשתיות הלאומיות.
הפרויקט בקזבלנקה הוא חלק מתכנית ארוכת טווח של ממשלת מרוקו לחיזוק התחרותיות של ענף התעופה המקומי בזירה האזורית והבינלאומית. באמצעות השקעה בתשתיות מתקדמות, מבקשת הממלכה לבסס את מעמדה כאחד ממוקדי התעופה החשובים באפריקה וכשער מרכזי בין היבשות בעשורים הקרובים.
