מלחמת הסחר בין סין וארה״ב: ״חדשות לא טובות ליצואנים הישראלים״

אילן מאור, שותף מנהל, SHENG-BDO, התייחס לפיחות במטבע הסיני וציין כי הכלכלה הישראלית מושפעת ממלחמת הסחר כנגזרת לטוב ולרע. ״ליבואנים זה בוקר נחמד. באופן תיאורטי היצואן הישראלי לא נפגע אבל בטווח הארוך לקונה הסיני המוצר הישראלי מתייקר״


14:32 ,05.08.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

בהמשך להודעתו של נשיא ארה״ב דונלד טראמפ, על הטלת מכסים לסחורות מיובאות מסין בשווי 300 מיליון דולר סין הגיבה אתמול בפיחות חד במטבע הסיני - היואן שמתקרב לרמה של 7 RNB ל-1 דולר. בנוסף, סין הודיעה כי היא עוצרת את יבוא הסחורות מארה״ב.  

 

אילן מאור, שותף מנהל, SHENG-BDO, ציין בשיחה עם מערכת PORT2PORT כי ״אחת הבעיות הכי גדולות זה אי היציבות במדיניות ובתהליכים. הדבר היחיד שבטוח זה שכולם לא בטוח״.

 

אילן מאור: ״לסכסוך יש השפעה על שתי הכלכלות של סין וארה״ב, על הכלכלה האירופאית ועל הכלכלה הישראלית – כנגזרת לטוב ולרע. בתחום המסחר כרגע הדולר שאיתו קונה  היבואן הישראלי שווה יותר יואנים ולכן ליבואנים זה בוקר נחמד. ליצואנים לעומת זאת מדובר תמונה יותר מורכבת: רוב היצואנים למעשה מוכרים ומקבלים את התשלום בדולרים לארץ. תיאורטית היצואן לא נפגע אבל בטווח הארוך לקונה הסיני המוצר הישראלי מתייקר, ולכן ליצואנים אלו לא חדשות טובות. אנחנו לא יודעים מה ילד יום״.

 

מאור הזכיר כי באוגוסט אשתקד שער היואן עמד על 6.96 לדולר אולם אחר כך נרשמה רגיעה והשערים חזרו לרמתם הרגילה. ״קשה להתמודד עם תנודות חדשות, אבל אנחנו לא יודעים עדיין אם צריך להתרגל לעידן חדש שבו היואן יהיה קרוב ל-7 RNB לדולר. אגב, בתחום ההשקעות המשמעות כעת היא שהמשקיע הסיני בישראל משקיע יותר כסף. צריך לחכות ולראות מה יהיה בחודש הבא ומה יהיה במערכת היחסים בין ארה״ב וסין. מלחמות סחר הן לא דבר בריא״.