הצלחה לוובינר המקצועי בתחום שרשרת האספקה

אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, הנחה את הוובינר שנערך ביוזמת אתר PORT2PORT וסקר את תחום הלוגיסטיקה בתקופת משבר הקורונה. דייויד גולין, מנכ״ל מארסק ישראל, עדכן על מצב הספנות העולמית והנמלים ויעקב וכטל נתן עדכוני תקינה ועל פעילות מעבדות התקינה


13:22 ,07.04.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

וובינר מקצועי שהועבר אתמול בשידור חי באמצעות אפליקציית הוידיאו ZOOM ועסק בבעיות לאורך שרשרת האספקה בעקבות משבר הקורונה זכה להצלחה רבה ומשך אליו עשרות משתתפים, על סף מגבלת המקסימום העומדת על מאה איש. 

 

בוובינר המקצועי, שנערך בהנחייתו של אמיר שני, מנכ״ל עמית וסגן איגוד לשכות המסחר, ובהשתתפות דייויד גולין, מנכ״ל מארסק ישראל, ויעקב וכטל, האחראי על התקינה במשרד הכלכלה, הועברו סקירות עדכניות על המתרחש בעולם ספנות, הלוגיסטיקה והתקינה. 

 

דייויד גולין, מנכ״לֹ מארסק ישראל, פתח בעדכון על הספנות העולמית, עדכן כי בעקבות מחירי הדלק הנמוכים בוטלו היטלי הדלק במרבית חברות הספנות ואף ציין כי חברות ספנות החלו לשנות את נתיב ההפלגה כך שהוא חולף על פני כף התקווה הטובה באפריקה - הנתיב הארוך - לעומת מעבר בנתיב הקצר דרך תעלת סואץ  - זאת בשל התמתנות לוחות הזמנים ומחירי הדלק הזולים כאמור. 

 

עוד ציין גולין כי הנתון החשוב שיש לשים אליו לב כיום היא נזילות חברות הספנות, וזאת על מנת לוודאי כי חברות הספנות ממשיכות לפעול. גולין ביקש מהספקים ומהלקוחות לגלות סבלנות, והבטיח כי כולם בתחום פועלים באופן מאומץ ומיטבי על מנת להמשיך ולהעניק שירות ברמה גבוהה. 

 

אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, סקר את תחום הלוגיסטיקה בישראל וציין את העבודה החשובה שנעשתה מול משרדי הממשלה על מנת להבטיח כי החברות לאורך כל שרשרת האספקה יוגדרו כ״מפעל חיוני״ ויוכלו להמשיך לעבוד ולתמוך בכלכלה הישראלית, שחלקה הגדול מושבת. שני התייחס גם להמתנות הארוכות של אניות לכניסה לעבודה בנמלי אשדוד וחיפה ואמר כי הדבר הזיק ליבואנים וליצואנים הישראלים, אם כי הוא הכיר בעובדה שמדובר בזמנים בלתי שגרתיים.  שני עדכן כי נעשתה עבודה רבה מול מינהל המכס במטרה להגיע להבנות מול אבי ארדיטי וצוות ההנהלה כך שתהיינה הקלות בפעילות של סוכני המכס והיבואנים המאושרים. 

 

שני ציין לטובה את פעילותה של מערכת ״שער עולמי״ אך הדגיש כי המטרה המקורית של המערכת היתה לשמש כפורטל מול כל משרדי הממשלה ומערכות המכס, והזכיר כי כיום עדיין סוכני המכס נאלצים לעבור בין ממשקים שונים בפעילותם מול משרד הכלכלה, משרד הבריאות ומשרד החקלאות. 

 

יעקב וכטל, מנהל התקינה במשרד הכלכלה, סיפר הדחיות שנעשו בתקנים השונים לאור המצב וציין כי ניתן למצוא את כל הודעות הממונה על התקנים באתר משרד הכלכלה, וסיפר על פעילות מעבדות התקינה שפועלות כיום כבר ללא המונופול של מכון התקנים בנושא. 

 

נציין לסיום כי למרות המצב הבלתי רגיל ניתן למצוא מספר נקודות אור, והן, התייעלות דיגיטלית של חברות רבות אשר מסוגלות לתת שירות באופן דיגיטלי, תוך עבודה של העובדים מהבית - זאת לעומת חברות שעובדות עם ממשקים פנימיים שמצריכים עבודה מהמשרד ומקשים על ההתנהלות.

 

דוגמה יפה שנתן דיוויד גולין להאתץ תהליכים בזמן משבר הקורונה היא תשלום בצ׳קים. גולין ציין כי מזה תקופה ארוכה מארסק ישראל מבקשת לעבור לתשלום דיגיטלי באמצעות העברה כספית בדרכים שונות אולם נתקלה בהתנגדות מצד הלקוחות והספקים שהתעקשו לשלם בצ׳קים. אולם המשבר הנוכחי הביא את מארסק ישראל לעבור באחת לתשלום אונליין והפסקת קבלת תשלום בצ׳קים וזאת על מנת למנוע משליחת שליחים למשרדים ומניעת מגע בלתי חיוני. לדברי גולין, הפעם המהלך זכה לשת״פ המלא מצד הלקוחות והספקים שנענו לשינוי המבורך.

 

נציין כי לאור ההצלחה הרבה של הוובינר מערכת PORT2PORT תקיים וובינר נוסף שיתקיים בשבוע הבא, יום שני (13 באפריל) בשעה 12:00 בצהריים. אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר ויו״ר ארגון התאגידים של סוכני המכס, ינחה את הוובינר שיתמקד בשרשרת האספקה בתקופת המשבר בדגש על עמילות מכס ושילוח בינלאומי, הובלה אווירית וטיפים ליצואנים בתקופה זו. משתתפים נוספים: גדי אריאלי, מנכ״ל מכון היצוא, ורונן שפירא, מנהל חטיבת המטענים באל על. להרשמה לחצו כאן