2 חברות ענק מדרום קוריאה תגענה לישראל לרגל תערוכת "ביומד 2006"

התערוכה מושכת אליה חברות בתחום הביוטכנולוגיה והפרצמבטיקה ובהן משלחת גדולה מארה"ב. מכון היצוא מעריך כי ענף מדעי החיים יכול להגיע ב-2011 ליצוא שנתי של כ-6.5 מיליארד דולר


00:00 ,22.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

התערוכה מושכת אליה חברות בתחום הביוטכנולוגיה והפרצמבטיקה ובהן משלחת גדולה מארה"ב. מכון היצוא מעריך כי ענף מדעי החיים יכול להגיע ב-2011 ליצוא שנתי של כ-6.5 מיליארד דולר
 
דוד ארצי: חברת הענק הקוריאניות אס. קיי פרמצבטיקל  (SK Pharmaceutical) וחברת דה וונג (Daewoong) תגענה לישראל לקראת שבוע "ביומד ישראל" בסיוע מכון היצוא, במטרה ליצור שיתופי פעולה עם חברות מתעשיית מדעי החיים הישראליות; ברבע הראשון של השנה גדל יצוא ענף מדעי החיים ב-31% והסתכם ב-950 מיליון דולר.
 
חברת הענק הקוריאנית אס. קיי פרמצבטיקל (SK Pharmaceutical), המהווה חלק מקבוצת SKשסך מחזור מכירותיה השנתי מגיע ל-22 מיליארד דולר וחברת התרופות הקוריאנית דה וונג (Daewoong) בעלת מחזור מכירות של 1.2 מיליארד דולר לשנה יגיעו לישראל לקראת "ביומד ישראל 2006". ביקורי החברות אורגנו על ידי הנספחות הכלכלית בסיאול ומכון היצוא במטרה ליצור שיתופי פעולה עם חברות התרופות הישראליות. כך מסר, דוד ארצי, יו"ר מכון היצוא.
 
ממכון היצוא נמסר, כי 2 החברות הללו שמהוות חלק מעשרות חברות בתחום הביוטכנולוגיה והפרמצבטיקה המגיעות לישראל, הן פרי מאמץ שיווקי מתמשך של החודשים האחרונים שבמרכזה החדשנות והיצירתיות של תעשיית מדעי החיים בישראל. המשלחות הללו מגיעות לישראל בכדי לקחת חלק בכנס ותערוכת "ביומד ישראל 2006" שייפתח ב-29 במאי במרכז הקונגרסים, בבנייני האומה בירושלים.
 
בין המשלחות הצפויות: 14 חברות המגיעות מצרפת, 12 מדרום קוריאה, שתיים מארה"ב, שתיים מהודו, וחברות נוספות מאנגליה, אירלנד, סינגפור, טייוואן, דנמרק, סין, קוסטה ריקהֿ, גרמניה, איטליה,  סיירה לאונה, שוודיה, שוויץ, טורקיה ואוקראינה. המשלחת הגדולה ביותר, שתמנה מעל 200 משתתפים, תגיע מארה"ב, וייכללו בה נציגים מה-FDA(מינהל המזון והתרופות האמריקני), אוניברסיטת הרווארד היוקרתית, Burrill&Company, ענקית הפרמצבטיקה Bristol-Myers Squibb, נציגי ג'ונסון&ג'ונסוןGenzyme, GE Healthcare, Merck & Co, Novartis, U.S. Venture Partnersואחרים.
 
מנהל ענף מדעי החיים במכון היצוא, דוד פירסט מסר, כי בין החברות מתחום מדעי החיים שיגיעו לארץ ניתן גם לציין את חברת אובליז (Obelis) הבלגית יחד עם קבוצת  קיוסרב (Qserve Group), מקליפורניה תגיע חברת ג'אנט פרמקל (Jant Pharmacal), ומפלורידה חברת אימאדג' (M-EDG) שבאות לישראל על מנת לאתר טכנולוגיות וחברות לצורכי שיתוף פעולה עסקיים. כמו כן, תגיע גם משלחת של משרד הבריאות הברזילאי המתכוונת לחתום על הסכמי רכש עם מספר חברות פרמצבטיקה מישראל.
 
יו"ר מכון היצוא מסר, כי ברבע הראשון של השנה גדל יצוא ענף מדעי החיים ב-31% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב-950 מיליון דולר.
 
להערכת מכון היצוא תוך 5 שנים ניתן היה להכפיל את יצוא ענף מדעי החיים ולהגיע כבר בשנת 2011 ליצוא שנתי של כ-6.5 מיליארד דולר. אשתקד הסתכם יצוא הענף ב-3.3 מיליארד דולר (גידול של 35% לעומת השנה שקדמה לה).