חברת Coface: הרעה בענף החקלאות בארה״ב עקב מלחמות הסחר

מהסקירה עולה כי חלה הרעה ברמת הסיכון של ענף החקלאות בשורה של מדינות ובכללן ארה״ב, ספרד ודרום אפריקה והרעה במרבית הענפים בטורקיה וארגנטינה. אין שינוי ברמת הסיכון של הענפים השונים בישראל


12:09 ,11.11.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת ביטוח האשראי Coface ישראל  פרסמה את הסקירה הרבעונית אודות רמת הסיכון ליצואנים הישראלים של הענפים השונים ברחבי העולם. מהסקירה עולה כי חלה הרעה ברמת הסיכון של ענף החקלאות Agri-food)) בשורה של מדינות ובכללן ארה״ב, ספרד ודרום אפריקה. כמו כן נרשמה הרעה במרבית הענפים בטורקיה וארגנטינה.

 

לגבי ארה״ב, מהחברה נמסר כי העלאת רמת הסיכון של ענף התוצרת החקלאית מרמה של סיכון בינוני לרמה של סיכון גבוה נובעת משתי סיבות עיקריות: האטה קלה בשיעורי הצמיחה ומלחמת הסחר בין ארה״ב וסין. המיסוי, בגובה 25%, שהטילה סין על יבוא סויה מארה"ב וסנקציות נוספות שעשויות להיות מוטלות על ייבוא תוצרת חקלאית מארה"ב לסין עלולים לפגוע במגדלים האמריקאים.

 

גם בספרד הועלתה רמת הסיכון של הענף מרמה של סיכון נמוך לסיכון בינוני. בחברת Coface מסבירים כי מראשית השנה נרשמה סטגנציה ולמעשה הצמיחה של סקטור זה בספרד היא אפסית. יתרה מכך, ענף התוצרת החקלאית המהווה כ-15% מכלל הייצוא הספרדי רשם ירידה בהיקפי הייצוא, זאת בעיקר בשל ירידה בהיקפי הייצוא של שמן הזית והבשר הספרדי.

 

שתי מדינות מרכזיות בהן נרשמה הרעה במרבית הענפים הן טורקיה וארגנטינה.

בטורקיה נרשמה הרעה בענפי האנרגיה המדורג כעת כענף ברמת סיכון גבוהה מאוד, בענפי הנייר והעץ (רמת סיכון גבוהה) והמתכות (רמת סיכון גבוהה מאוד) והרכב (רמת סיכון גבוהה). יצוין כי גם ענפים אחרים בטורקיה, כגון תוצרת חקלאית, בנייה, טקסטיל, וקמעונאות מוגדרים כענפים ברמת סיכון גבוהה או גבוהה מאוד, למרות שלא חל בהם שינוי לעומת הסקירה הקודמת של החברה.

 

מדינה נוספת בה המצב הכלכלי משפיע לרעה על הענפים השונים היא ארגנטינה. על פי הסקירה הרבעונית של Coface ענפי התחבורה, רכב, כימיקלים ונייר מוגדרים כעת כענפים ברמת סיכון גבוהה, בדומה לענפי התוצרת החקלאית והבנייה. ענפי התקשורת, הטקסטיל והביגוד רשמו הרעה גדולה והם מוגדרים כעת כענפים ברמת סיכון גבוהה מאוד, בדומה לענף הקמעונאות.

 

בנוגע לישראל, ב-Coface לא שינו את רמת הסיכון של הענפים במשק המקומי, לעומת הסקירה הקודמת, כאשר ענפי הרכב והכימיקלים מוגדרים כענפים ברמת סיכון נמוכה. בין הענפים המוגדרים כענפים ברמת סיכון בינונית נמצאים ענפי התוצרת החקלאית, אנרגיה, מתכות, תקשורת, מתכנות, נייר, פרמצבטיקה, תחבורה ועץ. ברמת סיכון גבוה נמצאים ענפי הבנייה, קמעונאות, טקסטיל והלבשה.