נחתם הסכם היסטורי בין דרום קוריאה וישראל

בסוף השבוע האחרון חתמו דרום קוריאה וישראל על הסכם סחר היסטורי. ייצוא הסחורות והשירותים מישראל לדרום קוריאה בשנת 2020 עמד על כ-890 מיליון דולר


15:00 ,18.05.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

דרום קוריאה היא הכלכלה ה-11 בגודלה בעולם, והמדינה הראשונה באסיה עמה נחתם הסכם סחר חופשי. ייצוא הסחורות והשירותים מישראל לדרום קוריאה בשנת 2020 עמד על כ-890 מיליון דולר. היקף היבוא הסחורות והשירותים מדרום קוריאה באותה שנה עמד על למעלה מ-1.5 מיליארד דולר. הסכם הסחר החופשי צפוי להגדיל את היקף הסחר בין המדינות אף יותר וכן לעודד סחר בתחומים חדשים.

 

עם כניסתו של ההסכם לתוקף עתידות לחול הפחתות מכסים הדדיות על מרבית המוצרים, המיובאים והמיוצאים, לצד שיפור והקלה בסחר במגוון תחומים נוספים כגון שירותים, השקעות, ותקינה. בנוסף ייחתם גם הסכם לחידוש והכפלת קרן המו״פ KORIL-RDF, התומכת במחקר ופיתוח חדשני שנעשה בשיתוף פעולה בין חברות מסחריות מישראל וקוריאה.

 

לדברי עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: ״קוריאה היא מעצמה כלכלית בעלת כושר תחרות גבוה מאוד. היא קיבלה את אחד מהציונים הגבוהים ביותר באשר לקלות עשיית עסקים. דירוג 5 לעומת הדירוג הנחות אותו קיבלה ישראל שהוא 35. הכלכלה הקוריאנית היא כלכלה יעילה מאוד. היא בעלת כושר ייצור גבוה גם בתחום התעשייה וגם בתחום ההייטק. קוריאה מייצאת בעיקר מכונות וציוד חשמלי, כלי רכב, ציוד רפואי וכימיקלים, וכן מוצרי צריכה שונים. הסכם הסחר עם קוריאה, ללא שום ספק, יתרום להורדת יוקר המחייה בישראל,  לגידול ביצוא הישראלי למדינה חשובה זו, ואף ישפר את כושר התחרות של הכלכלה הישראלית. יש לראות הסכם סחר חופשי זה במונחים של פריצת דרך גם במובן של החדירה אל  המרחב של אסיה כולו. בעקבות הסכם זה הסיכויים לעשות הסכם סחר חופשי עם סין יגדלו״.