שר הכלכלה כהן נפגש עם מקבילו הצרפתי

השניים דיברו על חיזוק המסחר וההצלחה של חברת דקתלון וסיכמו לקדם כניסה של רשתות נוספות לישראל, לצד פעילות משותפת לחיזוק הקשרים בתחום הטכנולוגיה וההייטק


14:27 ,05.09.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן נפגש עם שר הכלכלה והאוצר הצרפתי מר ברונו לה מאר (Bruno Le Maire) ודן עמו בדרכים השונות לחיזוק היחסים הכלכליים בין המדינות.

 

במהלך הפגישה השר לה מאר ציין כי במאי האחרון נבחר נשיא חדש לרפובליקה הצרפתית, מר עמנואל מקרון, שהביא איתו רוח חדשה לתחומים רבים ובמרכזם הכלכלה. השינויים העתידיים נוצרו על מנת למשוך חברות לצרפת ולהגביר את שיתופי הפעולה הבינלאומיים. לה מאר הזכיר את הורדת מס החברות וביטול מס הרכוש (wealth tax).

 

לאחרונה רשת 'דקתלון' הצרפתית פתחה חנות בישראל שמוצריה נחטפו מהמדפים תוך ימים. השר כהן ציין את העובדה שהמחירים בחנות דקטלון בישראל הינם נמוכים ביחס לאירופה וקרא לרשתות נוספות בצרפת להגיע ולפתוח חנויות בישראל על מנת ליהנות מכוח הקנייה הקיים בישראל.

 

השנה יחגגו ישראל וצרפת 70 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות, על מנת להמשיך ולחזק את שיתוף הפעולה הכלכלי והתעשייתי הבילטראלי השרים כהן ולה מאר החליטו על הקמת צוות משימה משותף לקידום וחיזוק היחסים בין ישראל לצרפת בסקטורים השונים בדגש על חדשנות, השקעות, סחר בתחומים שונים כמו אירוספייס וסייבר.

 

צרפת היא הכלכלה השישית בגודלה בעולם והשלישית בגודלה באירופה ומהווה שותפת סחר חשובה של ישראל. בשנת 2016 היה היקף הסחר עם צרפת קרוב ל-3 מיליארד דולר, כאשר כ-1.4 מיליארד דולר מתוכם מקורם בייצוא. מספר חברות צרפתיות מובילות פועלות בישראל דוגמת אוראנג' המפעילה אקסלרטור לחברות סטארט אפ וחברת רנו המפעילה מעבדה לחדשנות באוניברסיטת תל אביב.

 

השר כהן מסר כי "אנו רואים בצרפת שותפת סחר חשובה המצליחה לשמר תעשייה חזקה עם חברות בינלאומיות ורב לאומיות מובילות המקדמות חדשנות ופיתוח, על כן, יש חשיבות רבה לשיתוף הפעולה בין המדינות בתחומי התעשייה השונים. אני מקווה ששיתופי הפעולה העסקיים בין חברות משתי המדינות יובילו להשקעות של חברות צרפתיות בישראל.

 

בפגישתי עם השר לה מאר קראתי לחברות צרפתיות לשתף פעולה עם החדשנות של התעשייה הישראלית, לקדם שיתופי פעולה ולהקים כאן בישראל מרכזי פיתוח נוספים"