20.01.26
אולטימטום בכנסת: ״מציאת פתרון לנמל אילת תהיה תנאי לאישור תקציב המדינה״
וועדת הכספים דורשת ממשרד הכלכלה להטיל צו יבוא מיידי לשלושה חודשים כדי ״להנשים״ את הנמל המושבת. היו״ר מילביצקי תקף את משרדי הממשלה על הנסיגה ממתווה הסיוע: ״עומדים משתאים נוכח חוסר המעש״
12.01.26
יו״ר ועדת הכספים: ״הזלזול בנכס אסטרטגי של המדינה הוא בלתי נתפס״
ח״כ חנוך מילביצקי מתח ביקורת חריפה על התנהלות משרדי האוצר, התחבורה והכלכלה ואמר: ״זלזול וחוסר מעש מוחלט בטיפול בנמל אילת, לא אקבל התנערות מהתחייבויות. יש לקדם צו יבוא רכב דרך אילת או הענקת סיוע כספי ישיר לנמל לטובת ׳פתרון ביניים׳
01.01.26
נמל אילת: בקרוב פגישה בין הצדדים לדיון בהמשך תנאי הזיכיון
במכתב שהתקבל בתחילת השבוע נטען כי הנמל לא עמד באחד התנאים להארכה אוטומטית של הזיכיון והוא פריקת מכולות בנמל בהיקף ממוצע של 65 אלף TEU. חברת נמל אילת: נדון עם משרדי הממשלה לגבי המשך הפעילות והארכת הזיכיון בהתאם לאפשרויות שבכתב ההסמכה״
31.12.25
נמל אילת למשרדי התחבורה והאוצר: ״הדרישה להביא מכולות לנמל אילת מנותקת מהמציאות״
הנהלת נמל אילת מגיבה לטענת המדינה כי הנמל לא עמד בתנאי הסף להארכת הזיכיון ל-10 שנים נוספות המחייבים הבאת מכולות בהיקף משמעותי לנמל אילת. ההנהלה טוענת: יעד זה אינו ריאלי בשל עלויות ההובלה היבשתית מאילת למרכז הארץ, אין כל מניעה להאריך את תקופת ההסמכה
23.12.25
נמל אילת יפעיל קו אניות עצמאי לייבוא רכבים מהמזרח לאילת
בכוונת בעלי השליטה בנמל אילת להקים זרוע ספנות עצמאית להובלת רכבים מהמזרח הרחוק לאילת והם מנהלים בימים אלה מגעים מתקדמים עם מספר חברות ספנות במטרה לחכור או לרכוש אניות גלנוע ולהוביל עצמאית את הרכבים לאילת
17.12.25
חנ״י נערכת לחזרת נמל אילת לפעילות מלאה
חנ״י דיווחה על סיום עבודות השיקום בחלקו הדרומי של הרציף הראשי בנמל אילת - שלב מרכזי במהלך רב-שנתי לשיקום הרציף, כחלק מהיערכות לקראת חזרת הנמל לפעילות מלאה. פנחס צרויה, מנכ״ל חנ״י: חנ״י מחויבת לפעול במהירות ובאחריות כדי להבטיח רציפות תפקודית לטובת המשק
04.11.25
ועדת הכספים: מתווה לעידוד יבוא כלי רכב דרך נמל אילת
ועדת הכספים דנה באישור מתווה אשר יכלול סבסוד של כחצי מיליון דולר לכל אניית רכב, בהיקף מרבי של 21 מיליון שקל, כדי להבטיח פקידה של ארבע אניות בחודש למשך שלושה חודשים. במקביל, יקודם צו לייבוא כלי רכב מהמזרח דרך אילת לתקופה של חצי שנה או עד לסיום איום החות׳ים
09.09.25
ההסתדרות: עובדי נמל אילת שהוצאו לחל״ת ישובו לעבודתם
עובדים שהוצאו לחל״ת בשל הפסקת הפעילות בנמל ישובו לעבודתם החל משבוע הבא. המהלך מגיע לאחר הסכמות בין ההסתדרות להנהלת הנמל ומהווה צעד ראשון בתהליך הקליטה מחדש של העובדים
ידיעות נוספות במדור נמל אילת
>נמל אילת: פגישה בין ההסתדרות והבעלים הובילה לתכנית פעולה מקיפה/12.08.25
>החות׳ים מאיימים: ״סבב חדש״/29.07.25
>קדנציה נוספת: ד״ר יורם זבה נבחר לנשיא לשכת הספנות /27.07.25
>נמל אילת ממשיך בפעילות /20.07.25
>מנכ״ל נמל אילת: ״המדינה לא יכולה לאפשר מצב בו החות׳ים גורמים לסגירת נמל אסטרטגי בישראל״/17.07.25
>נמל אשדוד נערך לקליטת עובדי נמל אילת /17.07.25
>חובות ארנונה מאיימים על המשך פעילות נמל אילת/16.07.25
>החות׳ים מסלימים את התקיפות בים האדום: טיבעו אניית סוחר נוספת /10.07.25
>נמל אילת: משרד התחבורה מקדם הקמת ממשה ימי חדש לכלי שיט קטנים/07.07.25
>החות׳ים הכריזו: נטיל מצור ימי על נמל חיפה /20.05.25
