גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 22.01.2019
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.69 -0.216
אירו 4.1932 -0.24
ליש"ט 4.7596 -0.067
100 יין 3.3733 +0.021
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

המדינה תממן הדרכת ריתום מטענים

ההדרכות מיועדות לנהגי רכב כבד, קציני בטיחות, לסדרנים בחברות הובלה ולשוטרים מיחידת האכיפה של אגף התנועה בתחום רכב כבד. את ההדרכות תממן הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב״ד)
23.08.18 / 12:06
המדינה תממן הדרכת ריתום מטענים
23.08.18
המדינה תממן הדרכת ריתום מטענים

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד) ומועצת המובילים חתמו על הסכם לפיו מועצת המובילים, ברשותה ידע וניסיון רב בתחום העמסת וריתום מטענים, תהיה הספק של הרשות לקיום הדרכות בטיחות בנושא "ריתום מטענים".

 

ההדרכות מיועדות לנהגי רכב כבד, קציני בטיחות, לסדרנים בחברות הובלה ולשוטרים מיחידת האכיפה של אגף התנועה בתחום רכב כבד. את ההדרכות תממן הרשות.

 

במועצת המובילים ציינו שהם שמו להם למטרה להיאבק בתאונות הדרכים, כהחלטה אסטרטגית וזאת לנוכח העובדה שחל גידול בכ- 30% במעורבות בתאונות דרכים בקרב רכבים כבדים ואוטובוסים.

 

לטענת מועצת המובילים, קיימת בעיקר בורות בתחום של הובלת מטענים. שכן, קיימים סוגים רבים של מטענים בגדלים ובמשקלים שונים וכאשר המטען מובל בצורה רשלנית, הדבר עלול להביא לשחרור המטען או להתהפכות הרכב.

 

עוד נמסר כי מטרת ההכשרה הינה להביא בפני המשתתפים את כל סוגי המטענים ובהתאמה את אופן ההעמסה הנכון ואת אמצעי העיגון והקשירה המתאימים. כמו כן, במהלך ההכשרה יפורטו הסיכונים הנובעים מריתום לא נכון והצעדים שיש לנקוט כדי למנוע את אותם סיכונים.

 

כאמור, מלבד נהגים, את ההכשרה יעברו גם סדרני עבודה בחברות ההובלה על מנת שיוכלו להתאים את סוג וגובה הנתמכים לסוג וגובה המטען ובכך ימנעו הישנות מקרים בהם משאיות נתקעות בגשרים. כמו כן, תועבר ההכשרה לקציני הבטיחות בכי שיוכלו להנחות את ציי הרכב שתחת אחריותם בנושא זה. בנוסף תועבר ההכשרה לשוטרי תנועה, היות וכיום כאשר שוטר עוצר משאית, אין בידיו את הידע המתאים בכדי לקבוע האם הנהג עבר על החוק בצורה שבה העמיס וקשר את המטען.

 

יו"ר מועצת המובילים גבי בן הרוש: "לראשונה תתקיים הכשרה שיעברו קציני בטיחות, סדרנים, נהגים ושוטרים לגבי ריתום מטענים ברכב כבד.  למרות ריבוי התאונות אין הכשרה לנהגים בנושא ריתום והעמסת מטען וגם בתקנות אין הגדרות כיצד מעמיסים. בשלב ראשון נתחיל פיילוט לאחר החגים במסגרתו יעברו כ - 500 איש את ההשתלמות שכוללת גם קבלת חוברת שמסבירה את כל חוקי הטעינה והריתום. לאחר מכן תיקון תקנה 118 תחייב כל נהג לעבור את ההכשרה כתנאי לחידוש הרישיון."





המגזין הדיגיטלי
גיליון 927
פייסבוק

×