פקידה ראשונה ל-OOCL בנמל חיפה

ענקית הספנות מהונג קונג נכנסה לחיפה במסגרת קו EMX, בו היא משתפת פעולה עם צים, עם אונייה שנחכרה מחברת הספנות הישראלית


00:00 ,23.10.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

עם אור ראשון (של יום ב') נכנסה לרציף המזרחי של נמל חיפה האונייה "OOCL Istanbul", לפקידה ראשונה במסגרת שיתוף הפעולה עם חברת צים בקו ה-EMX.

מאות הפעולות על ה"OOCL Istanbul" שונעו בקצב של כ-27 מכולות לשעה לכל עגורן (במשמרת א' היו אלה שלושה עגורנים). העבודה המשיכה למשמרת ב', במהלכה הסתיימה העבודה והאוניה המשיכה בדרכה לים השחור.


ה"OOCL Istanbul", בעלת קיבולת של 4,500 TEU, היא הראשונה שפקדה אי פעם את מסוף הכרמל בשנת 2010, אולם אז תחת שמה הקודם, ה"צים קינגסטון".

על מנת להשתתף בקו ה-EMX, שפוקד בישראל את נמל חיפה בלבד, שכרה ענקית הספנות מהונג קונג מצים שתי אוניות, והאיסטנבול היא אחת מהן.

סבב הפקידות של הקו, שעובר בנמלים מרכזיים במזרח הרחוק. מישראל וממשיך הקו לים השחור:

Pusan – Ningbo – Shanghai – Da Chan Bay - Port Kelang – via Suez Canal - Haifa – Istanbul – Odessa – Novorossiysk - Istanbul – Haifa – via Suez Canal - Nhava Sheva - Port Kelang – Da Chan Bay – Pusan

אתOOCL  מייצגת בישראל סוכנות ימית ישראלית סקנדינבית בע"מ. מנכ"ל הסוכנות דוד קסטל: "אנחנו שמחים לפקוד את נמל חיפה בפעם הראשונה ומרוצים מאוד מהתפוקות שהושגו במהלך היום. אנחנו מצפים להמשך שירות רציף ותקין, ללא שביתות או עיצומים".

מדירקטוריון חברת נמל חיפה נמסר: "הדירקטוריון והנהלת הנמל מביעים קורת רוח רבה מהצטרפותה של ענקית הספנות OOCL , שבחרה בנמל חיפה כנמל לפקידה ישירה ובלעדית בקו ספנות הכולל את הנמלים הגדולים והמרכזיים במזרח אסיה. אנו רואים בכך הבעת אמון גדולה ביכולתו של נמל חיפה לעמוד בסטנדרטים הבינלאומיים הגבוהים ביותר, ומשוכנעים כי הרחבת סל השירותים בנמל חיפה תשרת בצורה נאמנה את מגוון לקוחותינו".