נשיא לשכת הספנות לשרת התחבורה: נדרש שינוי מדיניות רדיקלי

ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, במכתב דחוף לשרת התחבורה מיכאלי: ״הוצאת עובדים לפי הסכמי הרפורמה חייבת לעבור רוויזיה עם לוחות זמנים שיתאימו יותר למציאות״, ״יש להגדיר בצורה ברורה וחדה את מרכיבי השירות בנמלים, עם אוזן קשובה ללקוחות הנמלים״


10:32 ,15.08.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, פנה ביום שישי האחרון במכתב דחוף לחברת הכנסת מרב מיכאלי, שרת התחבורה והבטיחות דרכים, בנושא מצב הנמלים והספנות הישראלית. ד״ר זבה הלין על העובדה כי הוא מתקשה להיפגש עמה ולפרוש בפניה את בעיות הנמלים והספנות באופן אישי.

 

העתקים ממכתבו של ד״ר זבה נשלחו לגב׳ מיכל פרנק, מנכ״לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, ר/ח יגאל מאור, מנהל רשות הספנות והנמלים, איציק בלומנטל, מנכ״ל חברת נמלי ישראל, וחברי ועד לשכת הספנות.

 

במכתבו מציין ד״ר זבה כי יש לדון בדחיפות וביסודיות במספר נקודות קריטיות לסחר החוץ של מדינת ישראל, וכי הוא מצטרף לדעתו של ד״ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, שהציע לגבש צוות מקצועי לנושאים הרלוונטיים.

 

ד״ר זבה מציין כי קיים פוטנציאל לא מבוטל לתשתיות שאינו מנוצל הן בכוח אדם והן ברציפים שהושקעו בהם הון רב.

 

הוא חוזר שוב על טענתו כי על חברות הנמלים הממשלתיות בראש ובראשונה לתת שירות יעיל ללקוחות הנמל – היבואנים, היצואנים, וחברות הספנות וכי נושא שורת הרווח שלהן צריך להיות משני למטרות אלו. לדבריו, ועדת הכספים של הכנסת כבר דנה בסעיף 4(א) לחוק החברות במהלך 2016 וסוכם כי קביעה זו תוקנה ואף עברה סיכום בוועדה ביולי 2017.

 

ד״ר זבה שב ומדגיש כי המצב העגום של המתנות ארוכות ומחסור בעובדים אינו מאפיין תקופה קצרה שעומדת בפני סיום. לדבריו, המצב האמיתי מחייב שינוי מדיניות רדיקלי. הוא כותב לשרת התחבורה כי ״הוצאת עובדים לפי הסכמי הרפורמה, שלא התיישרה כל-כך עם האיחורים בהתחלת פעילות הנמלים החדשים, חייבת לעבור רוויזיה עם לוחות זמנים שיתאימו יותר למציאות״.

 

לטענתו, ״יש להגדיר בצורה ברורה וחדה את  מרכיבי השירות בנמלים, עם אוזן קשובה למרכיבים הנדרשים על ידי לקוחות הנמלים״. נשיא לשכת הספנות טוען כי ״לא ייתכן שכמעט כל האניות העוסקות במטען כללי וצובר יבש יקבלו יד אחת בלבד למשמרת, וגם זה לא באופן רצוף. רובן מסוגל לעבוד, וחייב לעבוד עם שתי ידיים לפחות״.

 

ד״ר זבה מבקש להתמקד בעתיד ומדגיש כי קיימת חשיבות לשיתוף פעולה אמיתי ושקוף שכן לנמלים וללקוחותיהם יש אינטרס זהה.