DSV סיימה בהצלחה פיילוט מבוסס שטר מטען דיגיטלי עבור האמה

DSV ביחד עם חברת הסטארט-אפ Wave, חברת Maersk, הבנק הבינלאומי וחברת האמה, חברו יחדיו לטובת העברת מסמכים והבעלות עליהם ושחרור סחורה, על ידי שימוש במסמכים דיגיטליים בטכנולוגיית ה- Blockchain, בצורה מאובטחת ומהירה


11:28 ,14.04.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

DSV סיימה בהצלחה פיילוט מלא המבוסס שטר מטען דיגיטלי עבור חברת האמה. הפיילוט שהוכתר כהצלחה, הושג הודות לשיתוף פעולה של DSV עם חברת הסטארט-אפ Wave, חברת הספנות Maersk, הבנק הבינלאומי ולקוח DSV - חברת האמה.

 

בפיילוט הייחודי חברו הגופים לטובת העברת מסמכים והבעלות עליהם ושחרור סחורה, על ידי שימוש במסמכים דיגיטליים בטכנולוגיית ה- Blockchain, בצורה מאובטחת ומהירה בלי לצאת מהמשרד, או להפעיל שירות שליחים ובלי הסתמך על שימוש בניירת.

 

אנו ב-DSV גאים להתחיל את המיזם בישראל וכשותפים הלוגיסטיים של לקוחותינו

סיגל מנהיים-קצוביץ׳, מנכ״לית DSV ישראל

 

ככל הידוע, זו הפעם הראשונה בישראל שהתהליך מבוצע בשלמותו על גבי פלטפורמה זו. במסגרת התהליך, הלקוח מקבל מסמכים מאומתים דיגיטלית מהבנק, מעביר אותם ואת הבעלות עליהם לחברת השילוח ולחברת הספנות, על מנת לשחרר את הסחורה מהנמל וזאת, על בסיס המסמכים הדיגיטליים שהועברו דרך פלטפורמת Wave.

 

בחברת DSV ציינו שעד כה, תהליך מסוג זה ארך מספר ימים, ובזכות השימוש בפלטפורמת Wave התהליך מתקצר לדקות ספורות. עוד נמסר כי הפלטפורמה החדשנית מייתרת את הגורמים הרלוונטיים להעברה פיזית של המסמכים בין הצדדים, וכתוצאה מכך חל יעול בתהליך, חיסכון בעלויות, צמצום טעויות, בירורים, בירוקרטיה וניירת – חיסכון בזמן יקר ובכסף.

 

מצאנו כי הטכנולוגיה החדשה מביאה עמה רף חדש של ייעול תהליכים, קיצור זמני עבודה וצמצום עלויות, ומאפשרת שימוש מינימלי במשאבים והוצאות בכל הקשור להעברת דוקומנטים בין הממשקים השונים בשרשרת האספקה

ירון הראל, מנכ"ל האמה

 

על כך אמרה הבוקר סיגל מנהיים-קצוביץ׳, מנכ״לית DSV ישראל: "אנו ב-DSV גאים להתחיל את המיזם בישראל וכשותפים הלוגיסטיים של לקוחותינו, מחויבים להיות מעודכנים בטכנולוגיות המתקדמות ולשפר כל הזמן תהליכים בשרשרת האספקה״.

 

ירון הראל, מנכ"ל האמה: "כחברה שחרטה על דגלה חדשנות, התייעלות וצעידה מתמדת לעבר העתיד, היה זה אך טבעי כי נהווה חלק מחידוש דיגיטלי פורץ דרך בתחום הסחר הבינלאומי. מצאנו כי הטכנולוגיה החדשה מביאה עמה רף חדש של ייעול תהליכים, קיצור זמני עבודה וצמצום עלויות, ומאפשרת שימוש מינימלי במשאבים והוצאות בכל הקשור להעברת דוקומנטים בין הממשקים השונים בשרשרת האספקה "

 

גדי רושין, מנכ"ל Wave אמר: חברת Wave נמצאת ב"חוד החנית" הטכנולוגית ומאפשרת לראשונה משרד ללא נייר בצורה מלאה. חברות משקיעות סכומי עתק בכדי להפסיק את התלות בנייר ואי היעילות והסיכונים הנובעים מכך. עד היום לא היה שום פתרון טכנולוגי להעברת מסמכי מקור כגון מסמכי סחר, ערבויות בנקאיות, תעודות רשמיות ועוד".

 

דיויד גולין, מנהל Maersk ישראל מציין שמארסק משקיעה רבות בדיגיטליזציה והתייעלות כדי לשפר את השירות ללקוח, להקל, ולפשט את תהלכי הסחר הגלובליים.

 

מורן שטרק, מנהל מערך הסחר והתשלומים הבינלאומיים בבנק הבינלאומי: " צרכי הלקוחות משתנים והם מצפים לפתרונות יעילים ומהירים שיאפשרו פעילות סחר חוץ על גבי כלים דיגיטליים על מנת ליעל את העסק שלהם. בעסקי המסחר הבינלאומי המבוססים על רשת של ספקים ושותפים הנדרשים כדי לקיים עסקה (יבואן, יצואן, בנקים, מכס, חברות ספנות וכד') טכנולוגיית בלוקצ'יין יכולה לתת את המענה".

 

בחברת DSV ישראל סיכמו ואמרו כי במהלך החודשים הקרובים מתכוונת DSV להרחיב את פעילותה ללקוחות נוספים בארץ ובהמשך, להטמיע שירות זה לכלל הלקוחות בעולם.