בשורה לענף ההובלה: חיילים ששירתו כנהגי רכב כבד יקבלו רישיון נהיגה אזרחי מיד עם שחרורם

במסגרת ההסדר החדש, צה״ל הוסמך להנפיק רישיונות נהיגה אזרחיים לחיילים ששירתו כנהגי רכב כבד מעל 12 טון, במשך שנה אחת לפחות. בן הרוש: מברכים על ההסדר שמסמיך את צה״ל להנפיק רישיונות נהיגה אזרחיים לחיילים, מדובר בתיקון עוול


13:34 ,24.05.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

תגובת גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים, הגיב להודעת משרד התחבורה אתמול לפיה במסגרת הסדר חדש חיילים משוחררים ששירתו בצה״ל כנהגי רכב כבד יקבלו רישיון נהיגה אזרחי: ״אנו מברכים את שר התחבורה על ההסדר החדש שמסמיך את צה״ל להנפיק רישיונות נהיגה אזרחיים לחיילים שירתו כנהגי רכב כבד. כבר לפני כשנה פנינו בסיועה של ח״כ ענת ד״ר ענת ברקו לשר הבריאות, לשר התחבורה ואף לראש הממשלה בבקשה לתקן את המצב האבסורדי בו חייל משוחרר ששירת בצה״ל כנהג סמיטריילר עם רישיוןEוהוביל טנקים וציוד כבד לאורך כבישי הארץ, לא היה כשיר לעסוק בכך באזרחות. 

 

״הדבר היווה חסם עיקרי להשתלבות אותם חיילים בענף ההובלה שסובל ממחסור חמור בנהגים – מחסור שפוגע בכל ענפי המשק. עד עתה, חיילים משוחררים נאלצו לעבור את הבחינות של מרב״ד, ולא פעם קיבלנו תלונות מחברות הובלה על כך שאותם חיילים נכשלים בבחינה של מרב״ד, ונאלצים להמתין במשך שנה עד לבדיקה חוזרת - תקופה ארוכה לכל הדעות אשר גרמה לנשירה של רבים מהם מתהליך ההשתלבות במקצוע הנהיגה באזרחות. אין ספק שחייל צה״ל נוהג בדיוק באותם כבישים כמו כל אזרח ישראלי ולכן ההסדר החדש מתקן עוול, ואנו בטוחים שהוא יקל ולו במעט על מצוקת המחסור בנהגי רכב כבד, וכמובן, יקל על אותם מאות משוחררי צה״ל בשנה שיוכלו להשתלב בשוק התעסוקה״. 

 

נזכיר כי אתמול הודיע שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, על הסדר חדש במסגרתו חיילים אשר שירתו כנהגי רכב כבד במסגרת שירותם הצבאי, במשך תקופה של שנה לפחות, יקבלו רישיון נהיגה אזרחי מיד עם שחרורם מצה״ל. כך הודיע שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.

 

במסגרת ההסדר החדש, צה״ל הוסמך להנפיק רישיונות נהיגה אזרחיים לחיילים ששירתו כנהגי רכב כבד מעל 12 טון, במשך שנה אחת לפחות, ובתנאי שלא נרשמו להם אירועים חריגים. הרישיון האזרחי יונפק לחיילים ביום השחרור מהשירות.

 

חיילים ששירתו בצה״ל כנהגים, אולם אינם עומדים בתנאי רשות הרישוי הצבאית, יוכלו להשלים את בדיקות המיון האישיותי, עם שחרורם מצה״ל ולקבל את הרישיון האזרחי, כפי שנהוג היה עד היום.

 

עד כה חיילים ששירתו כנהגי רכב כבד בצה״ל השתחררו מהשירות ללא רישיון נהיגה אזרחי תואם. כך נוצר מצב שבו נהג רשאי לנהוג ברכב כבד בעת שירותו הצבאי ובמהלך שירות המילואים, אולם ברגע שפשט את מדיו, לא הותר לו לנהוג ברכב כבד בחייו האזרחיים.

 

במטרה להסדיר את הנושא, הוחלט להסמיך את צה״ל להעניק רישיונות נהיגה אזרחיים לנהגי רכב כבד, ביום שחרורם מהצבא. זאת, מאחר והחיילים עוברים בדיקות רפואיות קפדניות הבוחנות את הכשירות הרפואית הנדרשת לתפקיד נהג בצה״ל. בנוסף לכך, הם רוכשים ותק וניסיון במהלך שירותם הצבאי כנהגי רכב כבד.

 

יודגש כי חיילים המשמשים כנהגים בצה״ל מצויים תחת השגחה מתמדת, המאתרת כל כשל העלול למנוע מהם לשמש כנהגים. במצב של חוסר התאמה, המערכת הצבאית פוסלת מיידית את החייל מלשמש כנהג.

 

השר כץ ציין כי ההסדר החדש יקל על החיילים המשרתים בצה״ל כנהגים וירחיב את אפשרויות התעסוקה שלהם עם שחרורם מהשירות. כמו כן, ההסדר יגדיל את מספר הנהגים המקצועיים בישראל, הנמצא כיום במחסור. על פי ההערכות, מדובר ב- 1,000-1,300 נהגים שיצטרפו מדי שנה למצבת הנהגים המקצועיים בישראל.