מועצת המובילים למשטרה: פתחו נתיבים ירוקים לטובת מעבר סחורות בכבישים

גבי בן הרוש מבקש לאמץ יוזמה דומה שננקטה באיחוד האירופי ולהגדיר בכבישים ׳צירים ירוקים׳ בכדי לאפשר הובלת סחורות חיוניות בתקופת משבר נגיף הקורונה ולמנוע פגיעה בהתנהלות השגרתית של השוק וענף ההובלה


13:30 ,24.09.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

יו״ר מועצת המובילים גבי בן הרוש פנה לאחרונה במכתב לניצב מוטי כהן, מ״מ מפכ״ל משטרת ישראל בבקשה לפתוח ״נתיבים ירוקים״ עבור הובלת סחורות בימים של סגר ארצי, ולהיפגש עם צמרת המשטרה על מנת לדון בנושא זה. העתקים ממכתבו של בן הרוש נשלחו גם לניצב אריה אלון - ראש אגף התנועה משטרת ישראל, מר עופר מלכה - מנכ״ל משרד התחבורה, ד״ר רון תומר - נשיא התאחדות התעשיינים, עו״ד אוריאל לין - נשיא לשכות המסחר, ד״ר יורם זבה - נשיא לשכת הספנות, ראול סרוגו - נשיא התאחדות הקבלנים וכן חברי הנהלת מועצת המובילים והמסיעים.

 

בן הרוש כותב כי ״בעקבות פניות של חברות הובלה למועצת המובילים, המעידות על עצירת נהגים המובילים סחורות ועיכובם על ידי שוטרים האוכפים הפרות של סגר הקורונה, אנו פונים אליך בבקשה לייזום פתיחת ׳נתיבים ירוקים׳ למעבר סחורות, בכדי לאפשר הובלת סחורות חיוניות בתקופת משבר נגיף הקורונה ולמנוע פגיעה בהתנהלות השגרתית של השוק בכלל ובענף ההובלה בפרט״.

 

בן הרוש מזכיר במכתבו לניצב מוטי כהן כי ענף ההובלה הינו מפעל חיוני ומציין כי בימים אלה, הביקוש לחומרי גלם, סחורות ומוצרי מזון וצריכה עלה משמעותית, בעוד התנועה בכבישים הופחתה בכ-50%. ״אנו מבקשים לאפשר למשאיות לפחות בתקופה זו, עד תום משבר נגיף הקורונה, להשתמש בצירים שיוגדרו כירוקים, על מנת שנוכל לשרת את המשק ביעילות בשעות קשות אלה״, כותב בן הרוש.

 

בן הרוש מציין יוזמה דומה התקבלה באירופה וכי על פי הנחיות הנציבות האירופאית, כל מדינה באיחוד נתבקשה לקבוע נקודות מעבר רלוונטיות לאורך רשת התחבורה הטרנס-אירופית שייחשבו לקווי מעבר ירוקים. ״בקווים אלה קוצרו זמני ההמתנה של המשאיות המובילות מטענים, כאשר באמצעותם המשאיות אמורות לחצות את הגבול תוך 15 דקות לכל היותר. יתרה מכך, לצורך העניין פותחה אפליקציית Galileo Green Lane שתומכת בנהגים וברשויות לאומיות כאשר הם ממשיכים בעבודתם החיונית בנסיבות קשות אלה ומחברת אותם לאותם נתיבים ירוקים. בנוסף, האיחוד ביקש מהמדינות החברות בו לנוכח המצב הקיים, להשעות זמנית את כל מגבלות הגישה לכבישים הקיימות כיום בשטחן, כגון איסורי סוף שבוע, לילה, בקרים, מגזרים, איכות הסביבה וכדומה״.

 

בן הרוש מודה במכתבו כי ישראל אינה אירופה אך כותב כי ״בהחלט לא יזיק אם גם אנחנו ניישם כאן גישה קולקטיבית ומתואמת בין כל הגורמים להמשך זרימת תחבורה חיונית״. יו״ר מועצת המובילים שב ומזכיר במכתבו ״לענף ההובלה יש חשיבות מכרעת לתפקוד השוק הפנימי ותגובתו האפקטיבית למשבר בריאות הציבור הנוכחי״.