בן-הרוש: מערכות תוכנה שונות בשערי הנמלים גורמות לעיכובים

לקראת חידוש רשיונות הכניסה של המובילים לנמלים פנה יו"ר מועצת המובילים למנכ"ל חנ"י בדרישה להתאים את מערכות התוכנה בשערי נמל חיפה עם אלו של נמל אשדוד. בן-הרוש מתריע: חוסר ההתאמה גורמת לעיכוב בכניסה והארכת זמני ההמתנה של המשאיות. חנ"י בתגובה: הנושא באחריותה


00:00 ,01.11.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בחודש דצמבר ידרשו חברות ההובלה לחדש את רישיונות הכניסה השנתיים של המשאיות, לכל אחד מהנמלים בנפרד. אולם, לטענת יו"ר מועצת המובילים גבי בן-הרוש, מערכות התוכנה בשערי נמל חיפה אינן תואמות את התוכנות החדשות של נמל אשדוד. המשמעות, לטענת בן-הרוש, היא עיכוב בכניסה לנמל והארכת זמני ההמתנה של המשאיות.

לאור כך פנה אמש בן-הרוש לשלמה בריימן, מנכ"ל חנ"י, וביקש לפתור את הבעיה בהקדם. "מועצת המובילים תראה בחומרה רבה את העובדה שמשאיות יאלצו להמתין זמן רב בכניסה לנמלים מעבר לסביר. לאור העובדה כי נושא מחשוב השערים היא באחריות חנ"י, אני פונה אליך בבקשה להסדיר את הנושא בהקדם", כתב בן-הרוש.

בפנייה שנעשתה לנמל חיפה לקבלת תגובה, מסר דובר החברה כי נמל חיפה מצטרף לבקשתו של גבי בן הרוש לחנ"י להתקנת התוכנה על כל מרכיביה גם בנמל חיפה, ובהקדם האפשרי. זאת, לדבריו, לטובת חברות ההובלה. בנמל חיפה מצפים לקבל את השערים המודרניים בדומה למה שניתן והותקן בנמל אשדוד.

נציין כי עפ"י הערכה, עלות רכש החומרה לנמל חיפה נאמדת בכ- 90 אלף שקל.

מחברת נמלי ישראל נמסר בתגובה כי הנושא הוא באחריותה של חברת הנמל וזה חלק מרמת השרות אותה היא צריכה להעניק ללקוחותיה. "חברת נמלי ישראל פנתה לחברת נמל חיפה כבר לפני כשנתיים והציעה להיערך ברכש ובפיתוח תוכנה שתאפשר הפעלת מערכת הרישוי הקהילתית גם בנמל חיפה, בדומה לנעשה בנמל אשדוד, אולם זו השתהתה. בשלב זה עובדת חברת נמל חיפה עם מערכת הרישוי הקיימת, עד להשלמת נושא רכש ופיתוח".

עוד ביקשו להבהיר בחנ"י כי המשמעות, בתקופת הביניים, היא שנהג חדש שנרשם בנמל אשדוד או שחודש רישיונו שם, יהיה מוכר אוטומטית בחיפה . נהג שנרשם בנמל חיפה יצטרך לעבור תהליך הרכשה באשדוד (עליו להגיע ליחידת הביטחון בנמל להקלדת פרטיו, להצטלם ולהזדהות ביומטרית). מעבר להשקעת הזמן החד פעמית לנהגים, לא צפויים קשיים בעבודה השוטפת בשערים."

מחנ"י סיכמו כי "טוב יעשה יו"ר ארגון המובילים אם יפעל לקידום הנושא מול חברות הנמל/התובלה, כדי להבטיח הליך מהיר לנהגים."